Digizer - Blogi


 

YouTubessa mainostaminen

25.01.2018

YouTubessa mainostaminen

YouTube on oiva tapa saada helposti näkyvyyttä, sillä esimerkiksi vuonna 2017 YouTubessa katsottiin yli biljoona tuntia sisältöä joka päivä. Ehkäpä juuri sinun yrityksesi mahdollinen asiakaskunta voisi löytyä tämän sosiaalisen median kanavan kautta?

Miten aloittaa?

Ensiksi yrityksesi tarvitsee Google AdWords -tilin, koska YouTuben mainonta hoituu sitä kautta. Yrityksesi tarvitsee myös YouTube-tilin, mihin mainostettava sisältö ladataan, jotta sitä voi käyttää mainonnassa muiden videoiden yhteydessä.

Tehoja tarkalla kohdennuksella

Voit itse valita, millä maantieteellisellä alueella haluat yrityksesi mainoksen näkyvän. Mainoksen voi kohdentaa vaikka yhdelle paikkakunnalle tai koko maahan. Maantieteellisen kohdennuksen jälkeen mieti seuraavaksi, minkälainen ikä, sukupuoli, elämäntilanne ja taloudellinen tilanne niillä potentiaalisilla asiakkailla on, joille haluat mainoksesi näkyvän. Mieti lopuksi, mitä mahdollisia kiinnostuksen kohteita potentiaalisilla asiakkaillasi mahdollisesti olisi. YouTubeen on listattu yli 100 kiinnostuksen kohdetta, joista voit valita mielestäsi sopivimmat.

TrueView In-Stream- ja Discovery-mainonta

In-Stream -palvelulla yrityksesi mainosvideo näkyy ennen YouTube-käyttäjän katsomaa varsinaista videota. Discovery-palvelulla mainokset näkyvät YouTuben etusivulla tai käyttäjien tehdessä hakuja YouTubessa. In-Stream ja Discovery-palvelussa maksat silloin, kun käyttäjä katsoo mainostasi 30 sekuntia, katsoo koko mainoksen tai klikkaa mainostasi.

Puskurimainokset

Puskurimainokset ovat lyhyitä noin 6 sekunnin mainoksia, jonka kautta voit saada yrityksesi brändin läpi lyhyesti ja ytimekkäästi. Puskurimainoksia esiintyy videoiden alussa tai väleissä ja niitä voi käyttää samaan aikaan TrueView-palveluiden kanssa. Puskurimainokset ovat myös tehokas keino saada älypuhelimella surffailevan asiakkaan huomio. Puskurimainonnasta maksetaan silloin, kun mainos saavuttaa YouTubessa 1 000 katselukertaa.

Katselukertojen seuraaminen ja mittaaminen

Google Adwords-tililtä näkee mainoksen katseluprosentit, katselukertakohtaisen hinnan ja katselijoiden määrän. Katselukertojen seuraamiseen ja mittaamiseen voit käyttää myös Google Analytics ja Google Trend -työkaluja, joiden käyttö on ilmaista.

Kehitä sisältöjäsi

YouTubessa on myös ominaisuus, jonka avulla voi kysyä käyttäjiltä mielipiteitä erilaisten kyselyiden muodossa. Kyselyn voi suunnata esimerkiksi yrityksesi YouTube-kanavan tilaajille. Tilaajat voivat ilmaista mielipiteensä kyselyn vaihtoehtojen pohjalta. Tämä mahdollistaa yrityksen YouTube-kanavan kehittämisen ja antaa vinkkejä, miten kehittää yrityksesi tekemiä mainosvideoita. Videoita ei kannata tehdä massoille, vaan juuri omalle kohderyhmälle suunnattuina. Mikä heitä viihdyttää? Mikä on heille hyödyllistä tietoa? Millaisilla videoilla voit luoda juuri heille arvokasta sisältöä?

Sisältönä videot ovat kasvattaneet valtavasti suosiotaan ja niillä mainostaminen on tehty helpoksi. Nyt jos koskaan on hyvä hetki miettiä miten voit käyttää videoita myös oman yrityksesi markkinoinnissa!

Kirjoittanut: Jesse (Digizerin harjoittelija keväällä 2018)

Lue lisää YouTube-mainostamisesta Googlen sivuilta.

Kaikki julkaisut

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.