Digizer - Blogi


 

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

22.08.2019

Display-mainonnalla tarkoitetaan Googlen hakutulosten ulkopuolisia mainoksia. Google Ads on jaettu kahteen verkkoon: Hakuverkosto ja display-verkosto. Display-verkosto on yli 2 miljoonan verkkosivuston, videon ja sovelluksen ryhmä, jossa mainoksia voidaan näyttää. Display-verkosto tavoittaa 90% internetin käyttäjistä maailmanlaajuisesti.
 
Display-markkinointia käytetään brändin tunnettuuden kasvattamiseen, ja se on myös tehokas uudelleenmarkkinoinnin (remarketing) muoto. Tavoitteena on houkutella käyttäjät sivustolle huomiota herättävillä mainoksilla. Display-verkostoon voi luoda eri tyyppisiä mainoksia: responsiivisia, interaktiivisia, kuvia, videoita ja mobiilimainoksia.

 Näin aloitat tehokkaan Display-mainonnan:
 
1)  Aloita uudelleenmarkkinoinnilla
 
Uudelleenmarkkinoinnilla tavoitetaan ihmiset, jotka ovat olleet jo kontaktissa sivustoosi. Uudelleenmarkkinoinnilla muistutat ihmisiä heidän vierailustaan sivustolla sen jälkeen, kun he ovat poistuneet sivuilta eli pidät asiakkaasi sidoksissa yritykseesi. Yleisöjä voi tehdä lähes rajattomasti mm. tietyillä sivuilla vierailleet, tiettyä sivumäärä katselleet, tietyn ajan sivuilla aikaa viettäneet.
 
2)  Hyödynnä ohjattua sijoittelua ja kohdenna oikein
 

Ohjatulla sijoittelulla pystyt kontrolloimaan, missä mainoksesi näkyy. Jos käytät kiinnostuksia ja aihekohdistusta, Google tekee päätöksenteon puolestasi ja arvaa, mitkä sivustot ovat osuvia. Ohjatulla sijoittelulla voit valita täsmälleen ne sivut, sovellukset ja videot, missä mainoksesi näkyvät. Sijoittelun lisäksi voit käyttää avainsanakohdistusta, missä sivuvierailijan hakuhistoria otetaan huomioon. Kohdistukset voi tehdä myös demografisten tietojen mukaan sekä käyttäjien laitteiden mukaan.
 
3) Käytä eri tyypin mainoksia monipuolisesti
 
Display-mainonnan tärkeä osa on mainosten houkuttelevuus ja huomion herättäminen. Kampanjoita luodessa on hyvä käyttää mahdollisimman monipuolisesti eri tyyppisiä mainoksia. Display-verkoston mainosmuotoja ovat:
 
a) Responsiiviset mainokset, mitkä sisältävät mainostekstin, kuvan ja yrityksen logon
b) Kuvamainokset
c) Interaktiiviset mainokset: kuva- ja videomainokset
 
Hyvä vinkki mainoksia tehtäessä on muistaa, että mainosten tulee olla yksinkertaisia, visuaalisia ja helposti luettavia.
 
4) Miten onnistut?
 
Päästäksesi tehokkaaseen Display-mainontaan kiinnitä huomiota seuraaviin asioihin:
 
→ vertaile mainosten tehokkuutta
→ varaa budjettia testaamiseen
→ seuraa sijoittelua ja kohdistusta – mikä toimii, mikä ei?
→ ole rohkea ja kokeile!

Kirjoittanut:

Saija
 
Ota yhteyttä - autamme mielellämme Google Ads -markkinoinnin aloittamisessa ja jo olemassa olevien tilien kehittämisessä!
 

Kaikki julkaisut

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 2/3

Canva-ohjeet - 5 helppoa vaihetta upeisiin mainoskuviin

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.