Digizer - Blogi


 

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

09.05.2019

Digitaalisten palveluiden ja sivustojen käyttö on arkipäivää sekä töissä, opinnoissa että vapaa-ajalla. Jos yrittää laskea yhteen omien käyttäjätunnusten määrää eri palveluissa, voi niiden paljous yllättää. Pohdi hetki, mitä tapahtuisi, jos käyttäisit kaikissa palveluissa ja laitteissa samaa salasanaa ja tämä salasana joutuisi vääriin käsiin. Oletko miettinyt salasanojesi ja laitteidesi turvallisuutta riittävästi? Mikäli vastaus on ”ei” tai ”ehkä”, on nyt aika toimia.

Vahva salasana antaa turvaa

Salasana kannattaa olla jokaisessa palvelussa ja sivustossa eri. Tässä on vinkkejä vahvan salasanan luomiseen:

Mikäli salasanan keksiminen aiheuttaa harmaita hiuksia, on netissä olemassa salasanan keksimistä helpottavia palveluita, salasanageneraattoreita. 

Vinkkejä salasanaturvallisuuteen

Salasanoja ei saisi kirjoittaa ylös, koska ne voivat joutua vääriin käsiin. Se voi kuitenkin joskus olla tarpeen lukuisien digitaalisten palveluiden ja salasanojen viidakossa, joko henkilökohtaisessa elämässä tai työtehtävissä. Mikäli kirjoitat salasanan muistiin, huolehdi, että se on turvatussa paikassa ja esimerkiksi lukkojen takana.

Yksi salasanaturvallisuuden tärkeä osa on muistaa kirjautua palveluista ulos, varsinkin mikäli samalla laitteella on useita käyttäjiä. Kannattaa myös pyrkiä välttämään käyttäjätunnuksilla kirjautumista julkisissa WiFi-verkoissa. Muista lisäksi vaihtaa salasanojasi säännöllisesti.

Monissa palveluissa, kuten vaikkapa Facebookissa, on mahdollista käyttää kaksivaiheista tunnistautumista kirjautumisen yhteydessä. Kaksivaiheinen tunnistautuminen lisää käyttäjätunnusten suojaustasoa, joten se kannattaa ottaa käyttöön kaikissa nettipalveluissa, joissa se vain on mahdollista.

Käyttöoikeudet yrityksen sisällä

Yritysturvallisuudessa kannattaa huomioida käyttöoikeuksien jakaminen tarpeen mukaan, jotta vain asiaankuuluvat henkilöt pääsevät tarvitsemiinsa järjestelmiin. Lisäksi käyttöoikeustasoja on monissa järjestelmissä useampia, eli eri käyttäjille voi antaa oikeuksia erilaisiin toimenpiteisiin. Varmista, että yrityksesi käyttäjätunnukset ovat ajan tasalla. 

Laitteiden salaus

Käytä eri salasanoja eri palveluissa ja laitteissa. Huolehdi, että kaikilla laitteillasi on salasana.
Laitteiden, esimerkiksi älypuhelimen tai tietokoneen näytön, mahdollisimman lyhyet lukitusajat lisäävät myös turvallisuutta.

Monissa laitteissa on nykyään vaihtoehtoisia salaustapoja, kuten sormenjälkitunnistus ja kasvojen tunnistus. Näiden käyttämistä voi miettiä vaihtoehtona. Varmista myös laitteidesi tietoturvaohjelmien ajantasaisuus ja riittävyys.

Kirjoittanut:
Melina 
 

Kaikki julkaisut

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.