Digizer - Blogi


 

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

26.09.2019

Oma urapolkuni alkoi kerrassaan vauhdikkaasti, kun päätin yksi kaunis päivä hakea Digizerille harjoitteluun. Suurimmat syyt harjoitteluun hakemiseen olivat ne, että tunsin saman koulutuksen omaavan henkilön kuin minä, joka oli juuri aloittanut Digizerillä Account Managerina. Myyntityö kuulosti erittäin mielenkiintoiselta ja kaiken lisäksi sattui vielä olemaan tulevaisuuden alalta. Haastattelussa itse ison herran kanssa kävi ilmi, että työyhteisö on erittäin nuorekas ja minulla on valmiudet päästä toteuttamaan myyntityötä heti, kun pääsen sisään itse konseptiin. Tässä vaiheessa varmistuin siitä, että tämä on minulle sopiva työpaikka. 

Harjoitteluni alussa kävin alussa hieman värkkäilemässä Google-tiimissä ja seurailemassa, että mitä tämä ihmeen hakukonemainonta ja optimointi oikein tarkoittaa ja millaisia työsuoritteita sen mukana tulee. Hakukoneen ihmeelliset kiekurat alkoivat selvitä minullekin ja ymmärsin, kuinka valtava potentiaali tässä on verkossa toimiville yrityksille. Käytännössä minulle selvisi, että tätähän tarvitsevat kaikki yritykset, jotka haluavat olla löydettävissä internetin saloista. Päätin ottaa omaksi tavoitteekseni tuoda hakukoneoptimoinnin ja hakukonemainonnan tärkeys verkossa toimivien yritysten tietouteen mahdollisimman laaja-alaisesti.

Ennen myynnin aloittamista pääsin luonnollisesti tutustumaan asiakaspalvelun kiehtovaan maailmaan. Asiakaspalvelu itsessään tuntui minulle hyvin luontevalta ja leppoiselta, ja pääsin osaltani tekemään pieniluontoisesti lisämyyntiä asiakasyrityksille. Tässä huomasin samalla, että nälkä myyntiin siirtymisestä kasvoi jatkuvasti. Asiakaspalvelussa parin viikon touhuilun jälkeen oli aika painaa kaasu pohjaan ja siirtyä myynnin ihmeelliseen maailmaan. Myynnin alettua luistamaan oikein hyvin heräsi halu päästä kehittämään ja kasvattamaan myös oman myynnin lisäksi yrityksemme myyntitiimiä. Olimme yhtä mieltä Jaakon kanssa, että lähdetään viemään Digizerin myyntiä uudelle tasolle, jossa voin olla avainasemassa myyntipäällikön roolissa.

Kaksi vuotta myynnissä toimineena olen edelleen toteuttamassa tavoitettani siitä, että mahdollisimman moni yritys kehittyy ja kasvaa yhdessä kanssamme. Oli sitten kyse digitaalisesta markkinoinnista tai muista tukipalveluista, meidän tiimimme on mielellään teidän kasvunne tukena. Matka on ollut monipuolinen sekä hauska. Kiitos kaikille asiakkaille, joille olen voinut olla avuksi tähän saakka. Autan teitä mielelläni myös tulevaisuudessa!

Mikäli tarvitset minun tai Digizerin apua missä vain verkkokaupan osa-alueessa, niin olen mielelläni apuna. Nappaa LinkedIn-profiilini haltuun alta! 

Kirjoittanut:
Oskari
Oskari LinkedInissä

 

Kaikki julkaisut

Vertailu eri chat-ohjelmista

Liiketoiminta kasvuun hakukonemainonnan avulla

Canvan uudet ominaisuudet

Mitä verkkokaupassa tapahtuu vuonna 2020?

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 3

Laadukkaat tuotekuvat ovat verkkokaupan valttikortti

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 2/3

Canva-ohjeet - 5 helppoa vaihetta upeisiin mainoskuviin

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.