Digizer - Blogi


 

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

07.12.2018

Vuosi 2018 alkaa olla lopuillaan ja on aika kääntää katseet jo vuoteen 2019. Vaikka ennustaminen onkin hankalaa, niin yksi asia on varma - sosiaalinen media näyttelee suurta roolia markkinoinnissa myös ensi vuonna. Tässä trendejä, jotka tulevat nousemaan esiin sosiaalisen median markkinoinnissa vuonna 2019.

Sosiaalinen kuuntelu

Sosiaalisen median monitoroinnin työkalut tulevat yhä tärkeämmiksi markkinoijille. Kyseiset työkalut auttavat markkinoijia selvittämään, mitä eri brändeistä puhutaan sosiaalisessa mediassa ja sitä kautta hiomaan markkinointistrategioitaan.

 

Lisätty todellisuus

Lisätty todellisuus on tulevaisuutta ja Facebook onkin jo testannut lisätyn todellisuuden mainoksia uutisvirrassaan. Jo tämä kertoo, että lisätty todellisuus tulee olemaan iso juttu tulevaisuudessa.

 

Micro-vaikuttajat

Isot sosiaalisen median vaikuttajat ovat jo sementoineet asemansa sosiaalisen median markkinoinnissa, mutta tulevaisuudessa pienemmät, niin sanotut micro-vaikuttajat nousevat esiin. Micro-vaikuttajilla tarkoitetaan yleensä henkilöitä, joilla on alle 10 000 seuraajaa. Heidän avullaan yritykset pystyvät tavoittamaan paremmin niche-markkinoita.

 

Live-videot

Jo muutaman vuoden ajan live-videot ovat vallanneet yhä suuremman osan sosiaalisesta mediasta. Live-videoiden avulla katsojat tuntevat olevansa lähempänä lähetystä tekevää henkilöä. Videot myös tuntuvat tekstiä aidommilta, koska niissä on yllätyksellisyyttä eikä niihin voida vaikuttaa jälkikäsittelyllä.

 

Seuraajien luoma sisältö

Käyttäjien luoma sisältö on win-win-tilanne sekä yrityksille että heidän seuraajilleen. Yritykset saavat käytännössä ilmaista markkinointimateriaalia käytettäväkseen ja seuraajat puolestaan saavat oman sisältönsä muiden seuraajien näkyville. 

 

Yksityisviestit

Voit käyttää yksityisviestejä erilaisen informaation jakamiseen kuten tapahtumakutsuihin tai voit jakaa niiden kautta vaikka alekoodeja. Yksityisviestit saavat seuraajasi tuntemaan olonsa erityiseksi, koska kiinnität heihin huomiota.

 

Chatbotit

Chatbottien tulo on ottanut hieman aikaa. Näyttää kuitenkin siltä, että vuosi 2019 on se vuosi, jolloin chatbotit lyövät itsensä läpi kunnolla.

 

Lyhytaikainen sisältö

Snapchat oli ensimmäinen, joka toi tietoisuuteen lyhytaikaisen sisällön eli sisällön, joka katoaa näkyvistä 24 tunnin jälkeen. Nyt myös Instagram, Facebook ja Google ovat tuoneet mahdollisuuden tehdä lyhytaikaista sisältöä.


Nämä vinkit huomioimalla nostat sosiaalisen median markkinointisi uudelle tasolle vuonna 2019. Ja jos ensi vuoden markkinointikumppani on vielä hakusessa, ota yhteyttä!

 

Kirjoittanut: Jouni
 

Kaikki julkaisut

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 2/3

Canva-ohjeet - 5 helppoa vaihetta upeisiin mainoskuviin

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.