Digizer - Blogi


 

Sisällön merkitys verkkokaupalle

24.08.2017

Suomi on pullollaan erilaisia verkkokauppoja, jos ne vain sattuvat löytymään. Verkkokauppojen etsinnässä käytetyin työkalu on tietenkin Google ja hyvä näkyvyys hakutuloksissa on verkkokaupoille elinehto. Miten sinne hakutulosten ensimmäiselle sivulle sitten päästään? Vastaus on, että oikeanlaista sisältöä tuottamalla.

Olet saattanut törmätä verkkokauppoihin, joissa tuotetekstit ja tuotekuvat ovat kopioitu suoraan tuotteiden toimittajalta ja ne saattavat olla täysin samat myös kilpailijan kaupassa. Tällä tavalla varmistat, että verkkokauppasi ei nouse hakutuloksissa kovinkaan korkealle.

Verkkokaupan sisältö koostuu yleensä tekstistä, kuvista, grafiikasta ja videoista. Jokaisessa verkkokaupassa on sisältöä ja jokainen verkkokauppias on sisällöntuottaja. Verkkokauppias voi itse vaikuttaa kauppansa sisältöön tuotetekstien, asiakkaiden arvostelujen ja vaikkapa blogin avulla. Vaikka sisällön merkityksestä onkin jankutettu jo vuosia, edelleen moni kauppa ei panosta sisältöön riittävästi.

Verkkokaupoissa sisällöllä on suuri merkitys siihen, miten kävijät kokevat kauppasi ja onko se houkutteleva. Google haluaa antaa mahdollisimman tarkan hakutuloksen käyttäjän esittämiin hakuihin. Siksi onkin tärkeää, että verkkokauppojen sisällöissä on käytetty oikeita hakusanoja. Liian usein vielä näkee liian suppeita tuotekuvauksia sekä kopioituja ja huonosti käännettyjä tuotetietoja. Tuotekuvaukset ja tuotekuvat ovat tuotteesi tärkein myyntivaltti. Niissä ei siis kannata säästellä. Vinkkejä tuotetekstien laadintaan voit lukea, vaikka meidän aiemmasta blogikirjoituksesta.

Kirjoita helppolukuista tekstiä, jossa on sinulle tärkeitä hakusanoja sekä niiden synonyymeja. Etenkin uusien kauppojen on erotuttava vanhemmista kilpailijoistaan erottuvalla ja informatiivisella sisällöllä. Sisällöntuottaminen on markkinointia ja yleensä se maksaa vain aikaa, jos teet sen itse.

Jos kuitenkin sisällöntuotanto tuottaa suurta vaikeutta tai aikasi ei vain riitä, ota yhteyttä meihin, niin luomme sinulle laadukkaat tuotetekstit ja tuotekuvat.

Kaikki julkaisut

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.