Digizer - Blogi


 

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

03.08.2016

 

Verkkokauppa-ala kehittyy jatkuvasti. Mitkä ovat perusedellytykset sille, että verkkokauppa pysyy sekä toiminnallisena, kaupallisena että pinnalla useiden toimijoiden joukossa?

 

 

1. Verkkokaupan ulkoasu on houkutteleva

Kauppa-alustan tulee olla toimiva ja ketterä. Ulkoasun tulee olla luottamusta herättävä.

2. Tuotteet ovat myyvästi esillä

Verkkokaupan tuotteista tulee olla hyvät kuvat sekä rikastetut, myyvät tuotetiedot (vältä copy-pastea). Jatkuvasti päivittyvä tuotevalikoima myös vaatii jatkuvaa ylläpitoa.

3. Varastointi ja logistiikka on toimivaa

Tuotteiden varastointi- ja toimitusprosessin tulee olla kunnossa. Siistiä varastotilaa täytyy olla riittävästi, ja tilausten lähettämiseen ajallaan pitää löytää aikaa.

4. Asiakaspalvelu on luotettavaa ja kaupallista

Varsinkin Suomessa kuluttajat ovat vielä melko skeptisiä luottamaan verkkokauppoihin. Näin ollen hyvin hoidetulla asiakaspalvelulla on valtava rooli luottamuksen herättämisessä. Asiakaspalvelulla voidaan myös lisätä merkittävästi myyntiä: Jos verkkokauppa on kunnossa mm. tuotekuvien, tuotetietojen, logististen prosessien ym. osalta, tulee "turhia" kyselyitä ja reklamaatioita vähemmän. Tällöin asiakaspalvelussa voidaan keskittyä paremmin kaupalliseen, myyntiä lisäävään toimintatapaan.

5. Markkinointi on jatkuvaa

Verkkokauppa vaatii jatkuvaa markkinointia useissa kanavissa. Myös maksullinen hakukonenäkyvyys Googlessa on välttämätöntä, sillä verkkokauppamyyjiä on kymmenittäin melkeinpä missä tahansa tuotekategoriassa. Hakusanamainontaa kannattaa seurata ja analysoida, jotta sen kustannukset ja hyöty ovat tasapainossa.

6. Myyntiä seurataan aktiivisesti

Verkkokaupan kannattavuutta ja seurantaa tulee analysoida jatkuvasti, ja toimimattomiin asioihin ja kampanjoihin tulee reagoida nopeasti.

 

Jos verkkokauppias kokee, että jokin yllä olevista asioista jää arjessa puoli tiehen tai kokonaan hoitamatta ajan puutteen tai osaamattomuuden vuoksi, asiaan kannattaa reagoida ennen kuin on liian myöhäistä. Lisäavun hankkiminen varmistaa, että suuret pyörät pyörivät jatkossa entistä kitkattomammin.

 

Kirjoittanut: Jaakko

Kaikki julkaisut

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 2/3

Canva-ohjeet - 5 helppoa vaihetta upeisiin mainoskuviin

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.