Digizer - Blogi


 

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

24.10.2018

Google Ads -mainonnassa on paljon erilaisia hyötyjä. Lähtökohtaisesti mainostat asiakkaille, jotka ovat jo valmiiksi kiinnostuneita tarjoamistasi tuotteista tai palveluista. Asiakkaita ei suoranaisesti tarvitse etsiä, mutta on tärkeää tehdä mainokset, jotka tuovat liikennettä sivustolle ja johtavat sitä kautta konversioihin. 

Mainoskulujen hallinta on helppoa Google Ads -mainostamisessa, koska pystyt asettamaan tietyt rajat mainosbudjetille. Google Ads -mainonta ei myöskään ole pelkkää hakuammuntaa, koska tuloksia analysoidessa näkee, mitkä mainokset toimivat ja mitkä eivät. Mainoksia pystyy vielä muokkaamaan kampanjan aikana, joten erilaisten mainosten testaaminen on helppoa. 

Google-mainonnan voi aloittaa milloin ja missä vain. Sen avulla saat tuotteille tai palveluille heti näkyvyyttä hakutuloksissa.

Google Ads -mainoskampanjan rakenne:


 

Tehokkaan tekstimainoksen luominen

Google Ads -tekstimainosten rakenne:

  1. Otsikkorivi (30 merkkiä)
  2. Otsikkorivi (30 merkkiä)
  3. Otsikkorivi (30 merkkiä)
  4. Laskeutumissivu ja polku-kentät
  5. Kuvaus (90 merkkiä)
  6. Kuvaus (90 merkkiä)

 

Ensimmäinen otsikkorivi on mainoksen tärkein osa! Sillä herätetään asiakkaan mielenkiinto tuotteeseen tai palveluun ja erotutaan kilpailijoista. Otsikossa on hyvä mainita mainosryhmän avainsanoja.

Toisella otsikkorivillä asiakkaalle tarjotaan tietoa sekä hyötyä tuotteesta ja palvelusta. Tehokkaassa otsikossa käytetään kehotusta tiettyyn toimintoon (call-to-action). Otsikkoon sisällytetään myös tehokkaat tarjoukset. Jos tuote tai palvelu on tarjouksessa, se kannattaa mainita otsikossa (esim. -20% tai 15 €). Numerot kiinnittävät asiakkaiden huomion hyvin.

Kolmas otsikko mahdollistaa laajemman tiedonannon asiakkaalle eduista tai muista kilpailukykyisistä ominaisuuksista. 

Otsikot erotetaan toisistaan pystyviivalla (|) ja ne näkyvät eri laitteilla eri tavoin. Kolmas otsikkorivi ei välttämättä näy mainoksissa joka kerralla.

Laskeutumissivu (Final URL) on sivu, johon mainoksesi ohjaa asiakkaan klikkauksen jälkeen. Sivun tulee liittyä mainosryhmän avainsanoihin. Laskeutumissivun täytyy sisältää samaa tietoa, mitä mainoksessa on luvattu. Polku-kentän avulla potentiaaliselle asiakkaalle voi viestiä, mille sivustolle mainokset ohjaavat. Hakusanan kirjoittaminen polku-kenttään on suositeltavaa.

Kuvaukset mahdollistavat monenlaisen informatiivisen tiedon antamisen potentiaaliselle asiakkaalle. Kuvausteksteissä voidaan kuvata tuotteita tai palveluja laajemmin kuin otsikkoriveillä tai tuoda uusia etuja ja hyötyjä esille. Myös kuvauksessa on suositeltavaa käyttää kehotusilmaisuja (call-to-action).

Mainoksia on hyvä kirjoittaa aina vähintään kolme kappaletta mainosryhmää kohden. Kannattaa myös muistaa, että erilaiset sisällöt toimivat erilaisiin ihmisiin. Erilaisten mainosten testaaminen on tärkeää mainoskampanjoita kehitettäessä.

Esimerkki asiakkaamme tehokkaasta mainoksesta:

 

Ota yhteyttä, niin autamme Google Ads -markkinoinnin aloittamisessa ja jo olemassa olevien tilien kehittämisessä!

Kirjoittanut: Saija
 

Kaikki julkaisut

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.