Digizer - Blogi


 

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

28.09.2017

Etenkin uusien verkkokauppojen kohdalla on syytä tehdä asiat oikein alusta lähtien, jotta kaupasta tulee myyvä. Konversiot ovat verkkokauppojen elinehto, joten on syytä keskittyä luomaan tehokas strategia sitä varten. Tässä blogikirjoituksessa kerromme muutaman avainasian, joilla verkkokaupan konversiot saadaan nousuun.

Suunnittele miten houkuttelet kävijöitä

Jotta saat aikaan myyntiä, tarvitset kauppaasi kävijöitä ja sitä varten tarvitset suunnitelman. Kävijöitä kauppaasi saat:

Luo hyvää ja asiakkaillesi hyödyllistä sisältöä, jotta kauppasi nousee hakutuloksissa kärkisijoille. Hakukoneoptimointi on verkkokaupoille yksi tärkeimmistä keinoista saada kävijöitä.

Hakusanamainonnan avulla varmistat, että verkkokauppa näkyy hakutulosten kärjessä halutuilla hakusanoilla. Hakusanamainonnan avulla mainontaa kohdistetaan tehokkaasti juuri niille kuluttajille, jotka ovat kiinnostuneita ostamaan tuotteita ja palveluita.

Mainosta tuotteitasi sosiaalisen median kanavissa ja tee yhteistyötä sellaisten sosiaalisen median käyttäjien kanssa, joilla on paljon seuraajia.


Kehitä käyttökokemusta

Kun olet saanut houkuteltua kävijöitä kauppaasi, täytyy heidät saada ostamaan jotain. Tämä tarkoittaa, että kauppasi täytyy olla helposti käytettävä. Kaupan käyttökokemusta voit kehittää esimerkiksi:

Liian hidas verkkokauppa kadottaa tehokkaasti kävijöitä. Varmista Googlen nopeustyökalulla, että sivustosi nopeus on optimoitu.

Verkkokauppasi ulkoasun täytyy olla selkeä ja helposti navigoitavissa. Kategorioi tuotteesi järkevästi ja varmista, että hakutoiminto on helppo käyttää.

Ostoprosessin täytyy olla nopea ja yksinkertainen. Askeleet ja häiriötekijät ostoprosessissa täytyy pitää mahdollisimman vähäisenä.

Tarjoa käyttäjille muita tuotteita perustuen heidän kiinnostukseen, ostohistoriaan ja selaushistoriaan.


Hyödynnä myös nämä keinot

Edellä mainittujen lisäksi voit hyödyntää myös seuraavia keinoja.

Muiden asiakkaiden luoma sisältö kuten arviot ja kommentit tekevät kaupastasi luotettavamman.

Call To Actionit eli toimintakehoitteet ovat sivustosi tärkeimpiä elementtejä, joiden kautta saat kävijät tekemään haluamasi toiminnan. Varmista, että napit erottuvat selkeästi sivustolta.

Yhteenveto

Konvertoivan verkkokaupan luominen alkaa kävijöiden houkuttelulla kauppaan. Hyödynnä hakukoneoptimointia, hakusanamainontaa ja sosiaalisen median kanavia. Kun kävijät on saatu houkuteltua kauppaan, tarjoa heille miellyttävä käyttökokemus. Tuotteiden täytyy olla helposti löydettävissä ja ostettavissa kaupastasi. Tarjoa myös muiden asiakkaiden kommentteja ja arvioita tuotteistasi, jotta luotettavuus kauppaasi kohtaan kasvaa.

Ei väliä onko verkkokauppasi uusi tai vanha, voit ottaa yhteyttä meihin. Autamme kaikissa verkkokauppasi asioissa.

 

Kirjoittanut: Jouni

Lähde

Kaikki julkaisut

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.