Digizer - Blogi


 

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

11.05.2018

Uutiskirje voi markkinointikanavana jakaa mielipiteitä, sillä jokaisen sähköpostilaatikkoon kilahtelee paljon mainontaa. Siksi kannattaakin pohtia tarkkaan, onko se oikea kanava juuri sinun yrityksesi markkinointiin. Uutiskirjeellä voidaan kuitenkin saada tehoja muuhun markkinointiin sekä tiedottaa asiakkaita, ja se voi tukea myyntiä erinomaisesti. Alla on lueteltu asioita, joita kannattaa ottaa huomioon uutiskirjeitä suunniteltaessa.

 

Otsikoi kiinnostavasti

Uutiskirjeen otsikko kannattaa miettiä tarkkaan, sillä se näkyy vastaanottajan sähköpostissa ensimmäisenä ja ratkaisee sen, avaako vastaanottaja viestin lukeakseen sen sisällön vai ei. Otsikossa on mahdollista käyttää isoja ja pieniä kirjaimia sekä sähköpostiohjelmasta riippuen myös hymiöitä. Näiden käyttöä kannattaa kuitenkin ensin harkita, sillä huomion herättäminen näillä keinoilla ei aina ole yrityksen brändin eikä viestin sisällön mukaista.

Huomiota on mahdollista herättää myös vaikkapa otsikossa olevalla kysymyksellä tai maininnalla, että tarjous on esimerkiksi voimassa vain lyhyen ajan. Myös huumori voi toimia hyvin, mikäli se on yrityksen tyylin mukaista.

 

Tyylittele vastaanottajaa ajatellen

Uutiskirje kannattaa lähettää vain henkilöille, joita sisältö voisi oikeasti kiinnostaa. Oikean kohderyhmän määritteleminen on suunnittelun lähtökohta. Sen jälkeen sisältö ajatellaan vastaanottajan näkökulmasta. Pyri viestimään siitä, miten vastaanottaja hyötyy palvelustasi tai tuotteestasi, jotta saat mielenkiinnon herätettyä. Tällöin kirje myös todennäköisemmin luetaan loppuun.

Mieti, mitä haluat viestiä ja saavuttaa uutiskirjeellä. Siinä voidaan keskittyä enemmän asiapitoiseen tiedonjakamiseen tai esimerkiksi kampanjan tai tuotteiden mainostamiseen, jolloin sisällössä on usein enemmän kuvia. Toimiva kokonaisuus voi olla myös vaikkapa yhdistelmä näitä seikkoja, jolloin kirjeessä on esimerkiksi ylimpänä kauppasi uudet kuulumiset ja sen alla tuote-esittelykuvia. Pidä kuitenkin aina mielessäsi se, miten kiinnostavaksi vastaanottaja voisi kirjeen kokea.

 

Kiinnitä huomiota ulkoasuun

Varmista, että uutiskirjeen läpi selaaminen käy nopeasti. Lukija ei välttämättä jaksa keskittyä sisältöön muutamia sekunteja pidempään, tai hän saattaa selata kirjeen ensin läpi, ennen kuin päättää, perehtyykö siihen tarkemmin. Selaamista auttavat muun muassa seuraavat asiat:

 

Linkitä

Uutiskirjeessä mahdollisuuksia lukijan osallistamiseen on monia, sillä uutiskirjeeseen on mahdollista linkittää useampikin verkkosivustosi sivu. Esimerkiksi tuote-esittelyn kuvan klikkaaminen voi viedä suoraan tuotesivulle, ja tarjouksen voi linkittää suoraan verkkosivustosi kampanjasivulle. Linkeillä voit ohjata myös lukijoita vaikkapa blogiisi tai jonkin teeman lisätietosivulle. Lisäksi esimerkiksi tarjouspyyntö- tai yhteydenottolomakkeelle ohjaaminen on mahdollista.

Älä kuitenkaan linkitä liikaa, vaan keskity tärkeimpään tai pariin tärkeimpään toimenpiteeseen, joita toivoisit lukijan tekevän. Call-to-action-nappeja voi yleensä muokata ulkoasultaan monenlaisiksi, joten mieti, mikä ulkoasu ja napissa oleva teksti houkuttelisi vastaanottajaa.

 

Me Digizerillä autamme mielellämme uutiskirjeiden tekemisessä sekä muussa markkinoinnissa. Ota yhteyttä, niin aloitetaan uutiskirjemarkkinointinne!

 

Kirjoittanut: Melina

Kaikki julkaisut

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.