Digizer - Blogi


 

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

26.04.2018

Nykyään chat on melko yleinen kommunikointiväline asiakkaan ja verkkokaupan välillä. Chatin kautta verkkokaupan asiakkaat saavat vastauksia kysymyksiinsä reaaliajassa. Oikeilla edellytyksillä ja työkaluilla asiakaspalvelijamme voivat auttaa verkkokauppojen asiakkaita mitä erilaisimmissa asioissa. Tässä hieman asiaa chat-asiakaspalveluun liittyen.

Miksi siis chat?

Chatin avulla asiakas saa helposti yhteyden verkkokaupan henkilökuntaan. Kaikki eivät välttämättä halua soittaa asiakaspalveluun - joitakin soittaminen jännittää tai ajatus pitkästä jonotuksesta voi ahdistaa. Chatin kautta asian tiedustelu voi tuntua helpommalta ja luontevammalta, usein kynnys kysymiseen on matalampi. Asiakas kokee, että joku on läsnä verkkosivuilla. Chat-ikkuna sijaitsee verkkosivulla, joten asiakas voi samaan aikaan selata verkkokaupan sivuja ja kysyä, jos jokin mietityttää. Sähköpostin välityksellä asioiminen on huomattavasti hitaampaa ja usein asian ratkaiseminen edellyttää useamman sähköpostiviestin vaihtamista. Chat-asiakaspalvelun voisi siis kuvailla olevan puhelin- ja sähköpostiasiakaspalvelun välimuoto.

Asiakas saa vastauksen reaaliajassa erilaisiin mieltä askarruttaviin asioihin. Tällaisia asioita ovat esimerkiksi tilausten käsittelyajat, tuotteiden varastosaatavuus ja tuotetiedot. Asiakaspalvelija voi kätevästi selvittää tilauksen käsittelyvaiheen tai auttaa asiakasta etsimään oikeanlaista tuotetta, koska on tottunut käyttämään verkkokaupan sivuja.

Käytössämme on tällä hetkellä kolme chat-ohjelmaa: Tawk.to, Giosg sekä Olark. Näissä ohjelmissa on erilaisia asiakaspalvelija työtä helpottavia toimintoja. Tässä esimerkkejä näistä:

Chat-ohjelmista löytyy myös offline-viesti-toiminto. Asiakas voi jättää yritykselle viestin chatin kautta myös palvelun aukioloaikojen ulkopuolella. Viestit välittyvät asiakaspalvelun sähköpostiin josta vastaamme asiakkaalle kun asiakaspalvelu avautuu.

Päämääränä chat-asiakaspalvelussa on asiakkaan nopea ja tehokas palveleminen. Verkkokauppiaalle tämä tarkoittaa enemmän loppuunsaatettuja ostotapahtumia, kun asiakas saa heti vastauksen kysymykseensä eikä jää pohtimaan tilatako vai ei.

Jos chat-palvelun käyttöönotto on yrityksellesi ajankohtaista, mutta omia resursseja ei juuri nyt löydy, ota yhteyttä niin mietitään kuinka Digizer voi auttaa. Meiltä on mahdollista saada ammattitaitoista ja osaavaa chat-asiakaspalvelua arkipäivisin klo 8-21 juuri sinun tarpeidesi mukaisesti.

Kirjoittanut: Sari ja Anne-Maria

 

Kaikki julkaisut

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 2/3

Canva-ohjeet - 5 helppoa vaihetta upeisiin mainoskuviin

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.