Digizer - Blogi


 

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

14.12.2018

Black Friday ja Cyber Monday ovat takanapäin, ja nyt eletään kiireistä joulusesonkia. Vilkkaat ostospäivät eivät suinkaan pääty pukin tuloon, vaan edessä ovat vielä välipäivien ja uuden vuoden ostokset sekä perinteinen tammiale.  

Joulun ja vuodenvaihteen sesonkeja varten on valmistauduttava hyvällä suunnittelulla: budjetin laatimisella sekä tavoitteiden ja aikataulun asettamisella. On myös päätettävä, mitä tuotteita tai palveluja nostetaan mainonnassa esille. Tärkeintä on kuitenkin, että perusjutut ovat kunnossa mainonnassa kuumimman sesongin aikaan.


Varaudu

Ruuhkaisina aikoina on tärkeää varautua laskutukseen liittyviin toimintoihin.

  1. Suosittelemme lisäämään varamaksutavan (varaluottokortti) Google Ads -tilille, jottei mainosten näyttäminen lopu maksun hylkäysten vuoksi.
  2. Varmista, että päivittäinen budjettisi riittää myös vilkkaimman kysynnän aikana. Jos budjetti ei riitä, mainosten näyttäminen lopetetaan ja vaarana on menettää potentiaalisia asiakkaita.
  3. Jos käytät manuaalista maksutapaa, varmista, että saldo riittää koko sesongin ajan ja muista lisätä rahaa ajoissa Google Ads -tilille. Maksun vastaanottaminen voi kestää muutamia päiviä.


Mainokset valmiina sesonkiin

Mainosten sisältö on tärkeää sesongin aikana. Olennaista on erottautua kilpailijoista ja muokata mainoksia sesonkiin sopivaksi. Esimerkiksi ennen joulua asiakkailla on suuri tarve löytää hankintoja pukinkonttiin, joten varmista, että juuri omat tuotteesi ja palvelusi nousevat hakumainoksissa kirkkaina näkyviin.

Näin optimoit teksti- ja display-mainokset sesonkiin:

 

1. Ole luova! Leikkisät, positiiviset ja kekseliäät mainokset erottuvat joukosta. Vältä robottimaisia hakumainoksia.

 

2. Hyödynnä mainoslaajennuksia. Mainoslaajennusten avulla saat mainoksiin lisää informaatiota tuotteista/palveluista. Myös Google tykkää laajennuksista hintakilpailussa.

Muutamia esimerkkejä mainoslaajennusten hyödyntämisestä:

    

 

3.  Optimoi klikkauksille. Kannattaa varmistaa, että hakumainoksille annetaan paras mahdollinen näkyvyys hakutuloksissa. Tämän teet rakentamalla luovan yhdistelmän mainostekstistä ja mainoslaajennuksista. Käytä siis:

 

Näillä yksinkertaisilla ja helpoilla parannuksilla pääset alkuun sesonkimyynnin tehostamisessa. Jos tarvitset lisää apua Google Ads -mainontaan liittyen, autamme mielellämme parantamaan myynnin tuloksia.

Kirjoittanut: Saija
 

Kaikki julkaisut

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.