Digizer - Blogi


 

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

08.08.2019

Verkkokauppojen välinen kilpailu kovenee edelleen niin globaalisti kuin kotimaassakin. Käyttäjäystävällinen verkkokauppa on mainio keino erottautua kilpailijoista sekä kasvattaa konversioastetta. Näillä vinkeillä parannat verkkokauppasi käyttäjäkokemusta entisestään: 

1. Satsaa toimivaan ja loogiseen verkkokauppa-alustaan

Suunnittele verkkokauppasi asiakaslähtöiseksi. Voit tarvittaessa pyytää asiakaspalautetta esimerkiksi erilaisilla kyselyillä ja kehittää kauppaasi entisestään saamasi palautteen pohjalta. Myöskään hidas sivusto ei palvele tarkoitustaan - lääkkeitä hitauteen löydät täältä

2. Jaottele tuotteet selkeästi eri kategorioihin

Selkeä kategoriajako nopeuttaa oikean tuoteryhmän löytämistä ja lisää todennäköisyyttä siitä, että asiakas tilaa tuotteen juuri sinun verkkokaupastasi. 

3. Varmista, että tuotekuvaukset sekä kategoriatekstit ovat kunnossa

Informatiivinen ja myynnillinen tuoteteksti helpottaa asiakkaan ostopäätöstä ja edistää myyntiä. Tuotekuvaukset sekä tuotekategoriatekstit ovat erityisen tärkeitä myös hakukonenäkyvyyden kannalta. Lue hakukoneystävällisestä tuotekuvauksesta aikaisemmasta blogikirjoituksestamme

4. Panosta tuotekuviin

Laadukkaat tuotekuvat kasvattavat verkkokauppasi myyntiä. Lue lisää hyvän tuotekuvan ominaisuuksista täältä!

5. Huolehdi, että verkkokauppasi hakutoiminto hoitaa asiansa

Sisäisen hakutoiminnon merkitystä ei kannata vähätellä, sillä se helpottaa ostamista etenkin tilanteessa, jossa asiakas etsii juuri tiettyä tuotetta. Toimimaton hakutoiminto ajaa asiakkaasi suoraan kilpailijan syliin. 

6. Sijoita asiakaspalvelun yhteystiedot helposti löydettäviksi

Esimerkiksi chat-ikoni sivun alareunassa on asiakkaalle näppärä tapa ottaa sinuun yhteyttä mahdollisissa ongelmatilanteissa tai lisätietoja etsiessään. Varmista myös puhelinnumeron, yhteydenottolomakkeen ja asiakaspalvelun sähköpostiosoitteen helppo löydettävyys. Tämä lisää luottamusta ja poistaa myynnin esteitä, sillä yhteystietosi ovat helposti saatavilla. Asiakaspalvelun avulla voidaan myös kerätä arvokasta palautetta liiketoiminnan kehittämistä varten. 

Kirjoittanut:

Sonja

Tarvitsetko apua verkkokauppasi kehittämisessä? Ota yhteyttä

Kaikki julkaisut

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 2/3

Canva-ohjeet - 5 helppoa vaihetta upeisiin mainoskuviin

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.