Digizer - Blogi


 

Kitkatonta shoppailua mobiililla

20.09.2016

 

Yhä useammat ostokset verkossa tehdään mobiililla. Google on koonnut vinkkejä, miten shoppailu mobiililla onnistuu parhaiten. Esittelemme alla näistä useita.

 

1. Varmista, että mobiilisivusi lataa nopeasti. Käyttäjien odotukset ovat kovat, ja kärsivällisyys mitataan sekunneissa.

2. Osoita hyödyt selkeästi, ennen kuin pyydät rekisteröitymään. Tarjoa kävijälle mahdollisuutta ostaa myös rekisteröitymättä. Rekisteröitymistä voi tarjota myös ostotapahtuman jälkeen.

3. Puhu käyttäjiesi kieltä. Pidä kommunikaatiosi selkeänä. Vältä toimialaasi tai brändiisi liittyviä monimutkaisia termejä.

4. Varmista sivujen sisäisen haun tehokkuus. Tarjoa automaattista tekstin korjausta, esisyöttöä ja ehdotuksia hakupalkissa.

5. Älä anna "Lataa sovelluksemme" -promootioiden viedä liikaa käyttäjän huomiota. Käyttäjät epäröivät sovellusten lataamista sivuilta, joita eivät välttämättä tunne. Keskity ensin luomaan paras mahdollinen mobiilisivu-kokemus.

6. Anna käyttäjän kontrolloida zoomia itse kuvia katseltaessa. 

7. Näytä alennettujen tuotteiden alkuperäinen hinta. Näytä kävijälle, paljonko hän säästää.

8. Sisällytä toimituksen hinta ja aika jo tuotesivulle. Näytä myös saatavuus kivijalkakaupassa.

9. Pyri saamaan käyttäjien luomaa sisältöä tuotesivuille. Anna muiden käyttäjien arvioiden näkyä. Ne vaikuttavat ostopäätökseen merkittävästi. Muuta sisältöä voivat olla esimerkiksi valokuvat. Käyttäjät kokevat muiden käyttäjien luoman sisällön yhtä hyväksi tai jopa paremmaksi tiedonlähteeksi kuin myyjän kanssa asioimisen. 

10. Suosittele muita sopivia tuotteita. Tuotteita voi suositella tuotesivuilla, ostoskorissa ja ennen ostotapahtumaa.

11. Anna käyttäjien jatkaa shoppailua vielä, kun tuote on lisätty ostoskoriin. Jotkut kaupat pakottavat käyttäjän etenemään jo tässä vaiheessa maksutapahtumaan. Tee myös ostoskoriin lisättyjen tuotteiden variaation tai kappalemäärän vaihtamisesta helppoa.

12. Tarjoa kuponkia tai muuta tarjousta suoraan maksutapahtuman yhteydessä. Näin mobiilikäyttäjä ei keskeytä ostotapahtumaa ja lähde etsimään kuponkeja etusivulta tai muualta verkosta. 

13. Maksutietojen turvallinen käsittely on käyttäjälle tärkeää. Osoita sivustosi turvakäytännöt maksutapahtuman yhteydessä esimerkiksi lisätiedoilla tai lukon näyttämisellä vaikkapa lopullisen hinnan kanssa.

14. Tarjoa mahdollisimman monia maksutapoja. Ne lisäävät luottamusta ja jouhevuutta ostotapahtumaan.

15. Pidä tilausvahvistus yksinkertaisena. Anna myös selkeät ohjeet korjausten tekemiseen.

16. Huomioi lomakkeiden mobiilitäyttö. Esimerkiksi numerokenttään voidaan automaattisesti näyttää numeronäppäimistöä puhelimen näytöltä.

17. Salasanojen luomisen tulisi olla kitkatonta. Monivaiheinen ja pitkä prosessi turhauttaa erityisesti mobiilikäyttäjää. Minimoi ja yksinkertaista kaikki askeleet. 

18. Jos pyydät sovelluksessasi esimerkiksi pääsyä käyttäjien valokuviin, varmista että pyydät sitä vain olennaisessa yhteydessä ja oikeaan aikaan.

19. Pidä asiakaspalvelu aina ulottuvilla. Tee asiakaspalvelun tietojen löytäminen helpoksi. Tarjoa käyttäjille monia tapoja olla yhteydessä.

20. Väläytttele kilpailuetujasi tasaisesti koko shoppailukokemuksen ajan. Jos tarjoat vaikkapa ilmaista toimitusta, anna sen näkyä ympäri sivustoa.

 

Alkuperäinen artikkeli löytyy kokonaisuudessaan täältä: Think With Google 

Kirjoittanut: Emma

Kaikki julkaisut

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 2/3

Canva-ohjeet - 5 helppoa vaihetta upeisiin mainoskuviin

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.