Digizer - Blogi


 

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

08.02.2019

Yksi tehokas tapa tehdä mainontaa Facebookissa on käyttää mukautettuja kohderyhmiä. Kyseiset kohderyhmät mahdollistavat mainonnan tarkan kohdentamisen valituille ihmisille. Mukautettujen kohderyhmien käyttäminen on kuitenkin monelle vielä tuntematon asia, joten tutustutaan tarkemmin mukautettuihin kohderyhmiin.

Kohderyhmä tarkoittaa siis joukkoa ihmisiä, joille markkinointia kohdistetaan. Mukautettu kohderyhmä puolestaan on joukko ihmisiä, jotka pystytään erittelemään erilaisten tietojen avulla. Yrityksillä yleensä on joitakin tietoja asiakkaistaan, ja kyseisten tietojen avulla ihmiset on mahdollista tunnistaa Facebookista.

Mukautettu kohderyhmä voidaan luoda useista erilaisista lähteistä, kuten asiakastiedostosta, yrityksen verkkosivuilla vierailleista ihmisistä tai sovellustasi käyttävistä ihmisistä. Facebook tarjoaa nykyään myös mahdollisuuden luoda mukautettu kohderyhmä offline-toiminnan perusteella eli ihmisistä, jotka ovat olleet vuorovaikutuksessa yrityksen kanssa verkon ulkopuolella. Mukautettu kohderyhmä voidaan luoda myös ihmisistä, jotka ovat sitoutuneet sisältöösi Facebookissa tai Instagramissa.
 

 

Kuva: Mukautetun kohderyhmän luominen löytyy “luo uusi” kohdan alta.

 

 

Suosituimmat mukautetut kohderyhmät

Helpoin ja suosituin keino on käyttää olemassa olevaa listaa asiakkaista tai seurata verkkosivustollasi vierailevia ihmisiä.

Asiakastiedosto

Asiakastiedosto sisältää yleensä sähköpostiosoitteita, jotka asiakkaat ovat antaneet yritykselle. Tiedot voidaan ladata Facebookiin joko tiedostona tai suoraan sähköpostipalvelusta.

Sivuston liikenne

Sivustolla vierailleista ihmisistä saadaan helposti muodostettua kohderyhmä asentamalla sivustolle Facebookin oma seurantakoodi eli pikseli. Seurantakoodin avulla voidaan luoda kohderyhmä, johon tallentuvat sivustollasi vierailleet ihmiset. Voit seurata esimerkiksi kaikkia sivustolla vierailijoita tai tietyllä yksittäisellä sivulla vierailevia kävijöitä. 

 

Mihin mukautettuja kohderyhmiä käytetään?

Mukautettuja kohderyhmiä voidaan käyttää useaan tarkoitukseen kuten esimerkiksi:

Käyttötarkoitus riippuu hyvin paljon toimialasta ja siitä, mihin Facebook-mainontaa halutaan käyttää.

Mukautettujen kohderyhmien käyttäminen on erittäin tehokasta Facebookissa, sillä mainontaa voidaan kohdentaa ihmisille, jotka ovat jo tietoisia brändistäsi ja tuotteistasi. 

Jos haluat tavoittaa asiakkaita tehokkaammin Facebookissa, ota yhteyttä, autamme mielellämme!

 

Kirjoittanut: Jouni

 

Lue myös:

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Kaikki julkaisut

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 2/3

Canva-ohjeet - 5 helppoa vaihetta upeisiin mainoskuviin

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.