Digizer - Blogi


 

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

14.03.2018

Uuden käyttöliittymän käyttöönotto tuntuu aina aluksi työläältä ja hankalalta. Google julkaisi vuonna 2017 uuden version AdWordsista. Uuden version ominaisuuksia kehitetään jatkuvasti, mutta suurimman muutoksen huomaa heti avattuaan uuden käyttöliittymän. Google on selvästi halunnut parantaa visuaalista puolta ja tehdä siitä selkeämmän ja käyttäjäystävällisemmän. Uuden version luvataan paitsi säästävän aikaa myös mahdollistavan tehokkaamman työskentelyn sekä tarjoavan hyödyllistä tietoa uusista kaavioista ja raportointityökaluista. Miksi siis enää aikailla? Tutustutaan AdWordsin uusiin ominaisuuksiin!

Uudistuneen AdWordsin ominaisuuksia

Uusi käyttöliittymä on selkeämpi ja navigointi on helpompaa verrattuna aiempaan.

adwordsin uusi kayttoliittyma rohkeasti kayttoon
 Kuvan lähde.


1) Tilien hallinnointi tapahtuu yhdestä paikasta – navigointivalikosta. Valikosta löytyy helposti kaikkien tilien tiedot. Sen avulla voi luoda uusia tilejä, lisätä ja poistaa tilien linkityksiä. Pienemmillä näytöillä valikon voi piilottaa ruudun vasempaan reunaan. Aiemmin eri kampanjoihin ja mainosryhmiin on siirrytty sivuvalikon kautta.
 
2) Navigointivalikon viereisestä sivuvalikosta löytyy helposti ja nopeasti monia hyödyllisiä ominaisuuksia, kuten esimerkiksi mainosryhmät, mainokset, laajennukset, avainsanat sekä sijainti. Navigointi- ja sivuvalikko toimivat yhdessä, joten päätyötilan sisältö määräytyy sen mukaan, mitä on valittu navigointivalikosta.
 
3) Alisivuvalikosta pääsee hallinnoimaan mm. mainoksia, avainsanoja, hakutermejä, laajennuksia, huutokauppatilastoja myös aikajakson määrittely ja vertailu onnistuu alisivuvalikosta.
 
4) Yläpalkista löytyy lisää ominaisuuksia ja työkaluja kuten laskutus, avainsanojen suunnittelija, konversioseuranta ja yleisön hallinta. Raportit ovat siirtyneet yläpalkkiin aikaisemmasta versiosta.
 
5) Taulukon työkalupalkista löytyvällä plussa-merkinnällä voit luoda uutta. Palkissa olevasta työkalurivistä löytyy myös seuraavat ominaisuudet esimerkiksi suodatus, ryhmitys, sarakkeiden muokkaaminen ja lataus.

Tilin tiedot yhdellä silmäyksellä

Yleiskatsaus-sivu (Overview page) on uuden Google AdWordsin täysin uusi ominaisuus. Se on ensimmäinen sivu, mikä tulee näkyviin, kun avaa oman tilin. Sivulla näkyy yleiskatsaus koko tilistä ja  yksittäisten kampanjoiden kehityksestä. Yhdellä silmäyksellä pääsee tarkastelemaan omiin mainosryhmiin liittyviä käyttötietoja.

Uudessa AdWords-versiossa mainosryhmien ja mainosten luomista on helpotettu verrattuna aiempaan. Enää ei tarvita useita vaiheita uusien mainosten luomiseen vaan prosessia on tehostettu. Uusi versio mahdollistaa tehokkaan kampanjan luomisen yhdellä työnkululla, mainosryhmiä pystyy rakentamaan kampanjan eri vaiheissa ja uusia mainoksia voi luoda samalla, kun kehittelee mainosryhmää. Uudessa käyttöliittymässä on todella helppoa tehdä jo olemassa olevista mainoksista muunnelmia kopioimalla ja muokkaamalla. Kaikki nämä ominaisuudet tehostavat sekä helpottavat Google AdWordsin kanssa työskentelevien arkea.

Ota rohkeasti uusi versio käyttöön!

Voit ottaa uuden version AdWordsista käyttöön heti kun sähköpostiisi saapuu ilmoitus. Uusi ulkoasu avautuu esittelyjen kera seuraavalla kerralla, kun kirjaudut AdWordsiin. Jos vanha versio vielä kuitenkin tuntuu luontevammalta, niin hätä ei ole tämän näköinen! Voit siirtyä aiemmasta AdWordsista uuteen milloin tahansa. Projektisi tallentuu riippumatta siitä kumpaa versiota käytät. Suosittelemme kuitenkin uuden version käyttöönottoa, sillä se mahdollistaa tehokkaamman ja paremman työskentelyn asiakkuuksien parissa.
 
Voit tutustua laajemmin uuteen Google Adwordsin käyttöliittymään täällä.

Kirjoittanut: Saija

Kaikki julkaisut

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.