Digizer - Blogi


 

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

06.09.2018

Google kehittää jatkuvasti palveluitaan. Suuri muutos hakukonemainonnassa tapahtui heinäkuussa samalla kun Google Ads korvasi Google Adwordsin.

Googlen viimeisimpänä uudistuksen kohteena ovat olleet hakukonemainonnan tekstimainokset. Laajennetut tekstimainokset mahdollistavat viestinnän määrän kasvattamisen.

Uudistukset pähkinänkuoressa:


Enemmän tilaa – enemmän huomiota

Uudistuksen ansiosta mainostajalla on käytännössä enemmän tilaa kertoa tuotteistaan ja palveluistaan. Suuremmalla mainoskoolla on väliä: mitä suurempi mainos on, sen helpommin saat asiakkaiden huomion kiinnittymään siihen.

Aiemmin tekstimainoksissa oli kaksi otsikkoriviä, nyt mainoksiin on mahdollista lisätä kolmas valinnainen otsikko. Otsikoiden merkkimäärä pysyy edelleen 30 merkissä. Toinen kuvauskenttä mahdollistaa entistä laajemman viestin kertomisen asiakkaille. Myös kuvauksien merkkimäärä kasvoi 80:stä 90 merkkiin.

Seuraavassa esimerkkeinä ovat vanha ja uusi tekstimainos tietokonenäkymässä. Laajennetut tekstimainokset on optimoitu mobiilikäyttöön. Mainoksia luodessa voit esikatsella niitä joko tietokoneella tai mobiililaitteella näkyvässä muodossa.

 

VANHA:

Google and the Google logo are registered trademarks of Google LLC, used with permission.

 

UUSI:

Google and the Google logo are registered trademarks of Google LLC, used with permission.

 

Kolmatta otsikkoriviä voi käyttää esimerkiksi brändinimeen tai virallisen sivuston osoitteeseen, tai siinä voi kertoa vaikkapa toimitustavoista ja erikoistarjouksista. Myös Call to action -otsikkoa voi käyttää kolmannella otsikkorivillä. Otsikot on erotettu pystyviivalla toisistaan. Toinen kuvauskenttä näkyy mainoksessa laajempana harmaana tekstinä.


Harkitse mainoksen rakennetta

Kun aloitat tekstimainosten laajentamisen, kannattaa mainosten sisältöä miettiä tarkoin. Mitkä asiat tai ominaisuudet haluat nostaa esille ensimmäisenä mainoksessa? Tärkeää on myös huomioida, että kolmas otsikkokenttä ja toinen kuvauskenttä ovat valinnaisia ja näkyvät silloin, kun tilaa on riittävästi. Google Ads myös lyhentää tekstiä joissain tapauksissa. Jos haluat, että tärkein viestisi näkyy kaikissa mainoksissa, sijoita se ensimmäiseen tai toiseen otsikkokenttään tai ensimmäiseen kuvauskenttään. “Vanhat mainokset” säilyvät edelleen Google Adsissa ja niitä voi alkaa laajentaa kokeilemalla erilaisia vaihtoehtoja.

Autamme mielellämme Google Ads -mainoskampanjoiden rakentamisessa sekä jo olemassa olevien tilien optimoinnissa. Ota yhteyttä!

 

Kirjoittanut: Saija

 

Kaikki julkaisut

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.