Digizer - Blogi


 

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

03.10.2019

Tämä kirjoitus jatkaa edellistä tekstiäni, joka käsitteli fiksun uutiskirjeen luomista ja toimivan sähköpostimarkkinoinnin tekemistä. Käsittelimme mm. otsikointia, lähetysosoitetta sekä sähköpostimarkkinointilupaa. Nyt onkin aika mennä syvemmälle itse kirjeen sisältöön ja lähettämiseen. 

Hyvän uutiskirjeen sisältö on lyhyt ja ytimekäs, ja se käsittelee vastaanottajaa kiinnostavia aiheita. Kuvien määrä on hyvä pitää hallittuna ja siistinä. Myös turha kirjeittäin vaihtuva graafisilla seikoilla kikkailu kannattaa jättää pois ja valita kirjeelle pysyvä ulkoasu väreineen, fontteineen ja painikkeineen. Näin asiakas tunnistaa yrityksen tutun ja luotettavan brändin.

Luotettavuus onkin kirjeen yksi tärkeimmistä seikoista. Sähköposteihin tulee yleensä paljon spämmiviestejä, joten pidä huoli, että oma viestisi ei vaikuta hämärältä. Älä sisällytä kirjeeseen turhia lupauksia tai epämääräisiä ilmaisuja. Kun viesti on lyhyt ja selkeä, se myös kiinnittää huomion paremmin, sillä vastaanottaja ei yleensä käytä uutiskirjeen silmäilyyn kovin paljon aikaa. Keskitä uutiskirje mieluiten yhden teeman ympärille, jotta asiakas jaksaa selata sen läpi. Pidä myös huoli, ettet toista kirjeestä toiseen samaa sisältöä, vaan että jokaisessa kirjeessä on vastaanottajalle jotain uutta ja kiinnostavaa.

Jotta asiakas löytää sivustollesi tai verkkokauppaasi ja voi ottaa yritykseen yhteyttä, on kirjeeseen tärkeää sisällyttää sekä sivustosi nettiosoite että muut yhteystiedot. Erittäin tärkeitä ovat myös linkit sivustosi olennaisille sivuille. Linkityksiä voi tehdä niin kuviin kuin järkeviin tekstikohtiinkin. Uutiskirjeessä kannattaa olla linkit myös sosiaalisen median tileihin sekä blogiin. 

Uutiskirjeillä halutaan usein saada vastaanottaja tekemään tietty toimenpide, esimerkiksi täyttämään yhteydenottolomake, jättämään tarjouspyyntö tai ostamaan tuote. Näitä varten kirjeessä tulee olla hyvin näkyvä call-to-action -painike, josta voi suoraan klikata tekemään kyseisen toimenpiteen. Älä unohda tätä!

Seuraavassa osassa käsittelen uutiskirjeen lähettämistä sekä muita sähköpostimarkkinointiin liittyviä seikkoja. Me Digizerillä autamme sinua mielellämme uutiskirjeiden tekemisessä sekä muussa markkinoinnissa. Ota yhteyttä, niin aloitetaan sähköpostimarkkinointi yhdessä!

Kirjoittanut:

Melina
 

Kaikki julkaisut

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 2/3

Canva-ohjeet - 5 helppoa vaihetta upeisiin mainoskuviin

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.