Digizer - Blogi


 

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

01.08.2019

Hyvä uutiskirje on vastaanottajaa puhutteleva sekä yrityksen sanomaa ja brändiä mukaileva. Tämän lisäksi hyvässä sähköpostimarkkinoinnissa on kuitenkin monia seikkoja, jotka tekevät viestistä vastaanottajalle joko luotettavan ja kiinnostavan tai epäilyttävän ja häiritsevän. Tässä kolmiosaisessa kirjoituksessa on vinkkejä siihen, miten uutiskirjeistä saa fiksuja ja sähköpostimarkkinoinnin toimivaksi.

Aloitetaan otsikosta. Mikäli uutiskirjeen otsikko ei puhuttele vastaanottajaa, hän voi jättää uutiskirjeen avaamatta tai ainakin auki klikkaamisen jälkeen lukematta. Kuvittele itsesi vastaanottajan asemaan – millainen otsikko saisi sinut avaamaan kirjeen? Otsikosta ei ainakaan kannata tehdä liian pitkää, sillä sähköpostiohjelmissa otsikkokentässä näkyy vain rajallinen määrä tekstiä.

Otsikon alla sähköposteissa näkyy esikatseluteksti, johon voi kirjoittaa lisää uutiskirjeen sisällöstä. Tätä kenttää ei kannatakaan koskaan jättää tyhjäksi, vaan siihen on hyvä kirjoittaa tekstiä iskevän otsikon tueksi. 

Varmista, että uutiskirjeen lähettäjänä näkyy yrityksesi tai palvelusi nimi, eikä esimerkiksi oma nimesi, ellei tämä ole tarkoitus. Yhtä tärkeää on myös, että yrityksen sähköpostiosoite näkyy lähetysosoitteena. Epämääräiset ”Do not reply” -tyyliset lähetysosoitteet tekevät koko uutiskirjeestä vastaanottajalle epäilyttävän. Vastaanottajalla tulee myös olla mahdollisuus vastata uutiskirjeeseen. Tämän vuoksikin yrityksen oikea sähköpostiosoite on tärkeä.

Muistathan myös pyytää asiakkailta luvan sähköpostimarkkinointiin ja lähettää uutiskirjeitä vain luvan antaneille henkilöille. Uusien GDPR-säädösten mukaisesti lähetyslistoilla ei saa olla henkilöitä, joilta tätä lupaa ei ole. Lisää uutiskirjeen tilaajia voit saada pyytämällä sähköpostimarkkinointilupaa uusilta asiakkailta yrityksellesi sopivin keinoin sekä esimerkiksi laittamalla nettisivuillesi kentän ”Tilaa uutiskirje, niin saat ajankohtaiset kuulumisemme ja tarjouksemme suoraan sähköpostiisi!”. 

Yhtä tärkeää on myös antaa asiakkaalle mahdollisuus peruuttaa uutiskirjetilaus ja poistaa tietonsa lähetyslistalta. Jokaiseen uutiskirjeeseen tulee siis myös sisällyttää linkki peruutussivulle. Vastaanottaja, joka haluaa perua uutiskirjeen ja onnistuu siinä vaivattomasti, pysyy tyytyväisempänä ja saattaa mielellään tilata uutiskirjeen uudelleen, kun viestit ovat hänelle jälleen ajankohtaisia. 

Seuraavassa kirjoituksessani käsitellään hyvän uutiskirjeen sisältöä. Me Digizerillä autamme sinua mielellämme uutiskirjeiden tekemisessä sekä muussa markkinoinnissa. Ota yhteyttä, niin aloitetaan sähköpostimarkkinointi yhdessä!

Kirjoittanut:

Melina
 

Kaikki julkaisut

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 2/3

Canva-ohjeet - 5 helppoa vaihetta upeisiin mainoskuviin

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.