Digizer - Blogi


 

Facebook verkkokaupan tukena

19.09.2019

Facebook on kehittynyt mainosalustana jatkuvasti ja tehnyt harppauksia myös verkkokauppamaailmassa. Tulevaisuudessa Facebookin pyrkimyksenä on tarjota yhä parempia työkaluja, jotka mahdollistavat ostosten teon verkkokaupoista niin, että käyttäjän ei tarvitse edes poistua Facebookista. Tässä blogissa teemme katsauksen, kuinka voit hyödyntää Facebookia osana verkkokauppasi myyntiä.

Kokeile eri mainosmuotoja

Facebookin mainosmuotojen valikoima on erittäin monipuolinen. Voit luoda esimerkiksi bannerimainontaan, videomainontaa, liidimainontaa, uudelleenmarkkinointia, dynaamista uudelleenmarkkinointia jne. Moni mainostaa vain sivujulkaisuja, vaikka mainonta voisi olla paljon tehokkaampaa ja monipuolisempaa. Jokaiseen ostopolun vaiheeseen löytyy oma mainosmuoto, joka oikein toteutettuna on erittäin tehokasta. Lue aiemmat blogitekstimme, jossa kerrotaan tarkemmin Facebookin mainoskampanjoista sekä lisää mainosmuodoista, joita on syytä kokeilla.


Hyödynnä eri kohderyhmiä

Yksi tehokas tapa tehdä mainontaa Facebookissa on käyttää monipuolisesti erilaisia kohderyhmiä. Kohderyhmä tarkoittaa siis joukkoa ihmisiä, joille markkinointia kohdistetaan.  Oletko esimerkiksi kokeillut mukautettuja kohderyhmiä? Kyseiset kohderyhmät mahdollistavat mainonnan tarkan kohdentamisen valituille ihmisille. Voit esimerkiksi kohdentaa mainontaa ihmisille, jotka ovat vierailleet verkkokaupassasi tai katsonut jotain tiettyä tuotetta siellä. Mukautettujen kohderyhmien käyttäminen on kuitenkin monelle vielä tuntematon asia, joten voit tutustua tarkemmin mukautettuihin kohderyhmiin aiemmassa blogitekstissämme.

Katso, mitä kilpailijasi tekee

Jos olet tehnyt Facebook-mainontaa yrityksellesi itse, sinua saattaa kiinnostaa millaisia mainoksia kilpailijasi tekee. Onneksi kilpailijoiden Facebook-mainosten näkeminen on mahdollista ja vieläpä helppoa, kiitos Facebookin Sivujen läpinäkyvyys -osion. Näet kilpailijoidesi mainokset suoraan heidän omien Facebook-sivujen kautta. Lue tarkemmin tästä ominaisuudesta aihetta käsittelevästä blogistamme.

Hyödynnä Facebookin ryhmiä

Facebook-ryhmän luominen ja ylläpito saattaa tuntua hieman vaativalta, mutta se voi olla erinomainen tapa antaa lisäarvoa seuraajillesi Facebookissa. Facebookin oma tutkimus osoittaa, että ryhmiin sitoudutaan enemmän kuin Facebook-sivuihin. Tämä johtuu siitä, että Facebook-ryhmät antavat jäsenille mahdollisuuden aloittaa keskusteluja saumattomammin kuin Facebook-sivu. Tutkimus on myös osoitus siitä, että keskustelut ovat siirtymässä julkisilta Facebook-sivuilta suljettuihin ryhmiin. Lue tarkemmin, mitä hyötyjä Facebook-ryhmä tuo ja kuinka voit tehokkaasti ylläpitää yrityksesi Facebook-ryhmää.

Lisää tuotteesi suoraan Facebookiin

Tiesitkö, että voit perustaa verkkokaupan suoraan Facebookin sisälle? Jos sinulla on Facebook-yrityssivu, voit lisätä sinne kauppa-osion. Tämän osion avulla voit esitellä myymiäsi tuotteita ja tavoittaa lisää asiakkaita Facebookissa. Asiakkaat ovat jo Facebookissa, joten miksi he eivät myös tekisi ostoksia siellä? Lue tarkemmin aiheesta aiemmasta blogitekstistämme.

Kirjoittanut:

Jouni 

Facebookia voidaan hyödyntää siis monella eri tapaa verkkokaupan tukena. Jos tarvitset apua esimerkiksi Facebookissa mainostamisessa, niin ota yhteyttä ja suunnitellaan juuri sinulle sopiva tapa hyödyntää Facebookia.

 

Kaikki julkaisut

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.