Digizer - Blogi


 

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

17.10.2018

Facebook-ryhmän luominen ja ylläpito saattaa tuntua hieman vaativalta, mutta se voi olla erinomainen tapa antaa lisäarvoa seuraajillesi Facebookissa. Tässä blogikirjoituksessa tarkastelemme, mitä hyötyjä Facebook-ryhmä tuo ja kuinka voit tehokkaasti ylläpitää yrityksesi Facebook-ryhmää.

 

Miksi käyttää Facebookin ryhmiä?

Facebookin oma tutkimus osoittaa, että ryhmiin sitoudutaan enemmän kuin Facebook-sivuihin. Tämä johtuu siitä, että Facebook-ryhmät antavat jäsenille mahdollisuuden aloittaa keskusteluja saumattomammin kuin Facebook-sivu. Tutkimus on myös osoitus siitä, että keskustelut ovat siirtymässä julkisilta Facebook-sivuilta suljettuihin ryhmiin.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikkien yritysten pitäisi heti luoda oma Facebook-ryhmänsä. Ryhmä kannattaa perustaa, jos näet siitä olevan hyötyä ja sinulla on aikaa ylläpitää sitä. Jos päätät luoda oman Facebook-ryhmän yrityksellesi, tässä muutamia sen tarjoamia hyötyjä.

1. Tarjoa extraa asiakkaillesi

Facebook-ryhmän avulla voit helposti kokeilla uusia ideoita ja keskustella näppärämmin asiakkaittesi kanssa. Voit tarjota ryhmään kuuluville jäsenille extraetuja ja näin vahvistaa brändiäsi. Asiakkaat voivat myös keskustella keskenään.

2. Luo yhteisöllisyyttä

Yhteisöllisyyden luominen verkkosivuston tai Facebook-sivun kautta on hankalaa. Tähän Facebook-ryhmät voivat tarjota ratkaisun. Kuten edellisessä kohdassa mainittiin, ryhmissä asiakkaat voivat keskustella keskenään - tämäkin luo yhteisöllisyyttä.

3. Luo ainutlaatuisuuden tunne

Jokainen haluaa tuntea itsensä erityiseksi, ja yksityiset Facebook-ryhmät voivat palvella juuri tätä tarvetta. Sekä yksityisissä että salaisissa ryhmissä ylläpitäjän on hyväksyttävä ryhmään haluavat jäsenet, jotta he voivat osallistua ryhmän toimintaan. Suurin ero yksityisten ja salaisten ryhmien välillä on, että yksityiset ryhmät löytyvät Facebookin haulla, kun taas salaiset ryhmät eivät. Yritys voi esimerkiksi luoda oman ryhmän uutiskirjeen tilaajille, ja kutsu ryhmään lähetetään uutiskirjeessä.

4. “Peittoa” Facebookin algoritmi

Facebookin uutisvirran algoritmi uudistui vuoden alussa , ja nykyään algoritmi rajoittaa entistä enemmän yritysten Facebook-sivujen näkyvyyttä. Kuten aiemmin todettiin, ryhmiin sitoudutaan enemmän kuin Facebook-sivuihin, joten ryhmien päivitykset näkyvät käyttäjien uutisvirroissa enemmän. Tämä siis auttaa yritystä saamaan enemmän näkyvyyttä ihmisten uutisvirroissa ja on yksi tapa “peitota” Facebookin algoritmi. 

 

Facebook-ryhmien tehokas käyttäminen

Edellä mainittiin muutamia hyötyjä, joita Facebook-ryhmät voivat tuoda. Katsotaan seuraavaksi, miten Facebook-ryhmää voidaan käyttää tehokkaasti.

1. Aseta säännöt

Ryhmän säännöt ovat tärkeä keino pitää keskustelut ja asiat järjestyksessä. Ryhmän säännöt asettavat rajat käyttäytymiselle ja suojaavat sinua, jos joudut poistamaan henkilöitä ryhmästä. 

2. Julkaise säännöllisesti

Säännöllinen julkaiseminen on avaintekijä hyvän vuorovaikutuksen luomisessa, mutta säännöllinen julkaiseminen on myös haastavaa. Yksi hyvä keino on esimerkiksi luoda viikoittaisia teemoja ja heittää kysymyksiä, joista jäsenet voivat keskustella.

3. Vastaa viesteihin

Vastaa aina kaikkiin viesteihin, koska se rohkaisee ryhmän jäseniä jatkossakin lähettämään kysymyksiä ja viestejä.

4. Luo ainutlaatuista sisältöä ryhmälle

Ryhmän jäsenille kannattaa luoda omaa ainutlaatuista sisältöä, jota voivat olla esimerkiksi vain ryhmän jäsenille tarkoitetut alekoodit ja alennukset.

5. Analysoi

Facebook-ryhmillä on oma analytiikkanäkymänsä. Tutki säännöllisesti analytiikan dataa, jotta näet, mikä toimii. 


Kirjoittanut: Jouni
 

Kaikki julkaisut

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.