Digizer - Blogi


 

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

28.02.2018

Facebook kehittyy mainosalustana jatkuvasti ja tekee harppauksia myös verkkokauppamaailmassa. Tulevaisuudessa Facebookin pyrkimyksenä on tarjota yhä parempia työkaluja, jotka mahdollistavat ostosten teon verkkokaupoista niin, että käyttäjän ei tarvitse edes poistua Facebookista.

Facebookissa tapahtuvan suoran myynnin lisäksi Facebook tarjoaa tehokkaan tavan sitouttaa ihmisiä, jotka ovat jo vierailleet sivustollasi tai klikanneet mainoksiasi. Moni luo edelleen vain tavallisia mainoskampanjoita, joissa kohdennus tehdään kiinnostuksen kohteiden, iän, sukupuolen jne. mukaan, mutta Facebook tarjoaa myös monia muita mainosmuotoja, joita kannattaa hyödyntää. Tässä on kuusi Facebook-mainostyyppiä, joita kannattaa kokeilla.


1. Liidimainokset


Liidimainokset ovat mainostyyppi, jonka avulla voit esittää liidinluontikampanjoita Facebookissa ja Instagramissa. Toisin kuin muut mainostyypit, liidimainokset sisältävät yhteystietolomakkeen, jonka avulla ihmiset voivat ilmaista kiinnostuksensa tuotteeseen tai palveluun täyttämällä tietonsa lomakkeeseen ja sallimalla yrityksen ottaa heihin yhteyttä. Käyttäjän ei tarvitse poistua Facebookista missään vaiheessa.

Liidimainoslomakkeessasi voit pyytää sähköpostiosoitteita tai yhteystietoja mainostasi klikkaavilta ihmisiltä. Voit jopa kysyä ihmisiltä mukautettuja kysymyksiä. Liidimainosten avulla voidaan kerätä rekisteröitymistietoja uutiskirjeille, hinta-arvioita, jatkopuheluita ja yritystietoja.


2. Dynaamiset mainokset


Dynaaminen mainota tarkoittaa sitä, kun asiakas on vieraillut verkkokaupassasi ja kirjautuu sen jälkeen Facebookiin, hän näkee mainoksia tuotteista, joita on juuri selannut. Dynaamiset mainokset näyttävät samanlaisilta kuin muut yksittäisen kuvan mainokset ja karusellimuotoiset mainokset, jotka on luotu Facebookissa, Instagramissa ja Audience Networkissa. Sen sijaan, että loisit erikseen mainoksen kullekin tuotteellesi, luot mainosmallin, joka käyttää automaattisesti tietosyötteesi kuvia ja tietoja mainostettavissa tuotteissa.


3. Hylättyjen ostoskorien mainokset


Nämä mainokset näkyvät asiakkaille, jotka ovat lisänneet tuotteita ostoskoriin, mutta eivät ole vieneet ostoprosessia loppuun saakka. Näissä mainoksissa kannattaa tarjota yleensä jokin kannustin kuten alekoodi tai ilmainen toimitus.


4. Mainokset, joilla kiität asiakkaitasi


Voit luoda Facebookiin mainoksia, jotka näkyvät verkkokaupassasi ostoksen tehneille asiakkaille. Mainos, joka kiittää asiakasta ostoksesta, sitouttaa heidät brändiisi ja saa yleensä myös hyvin orgaanista näkyvyyttä.


5. Uuden tuotteen mainostaminen nykyisille asiakkaille


Facebook mahdollistaa mainosten kohdentamisen nykyisille asiakkaillesi, joten voit mainostaa heille esimerkiksi uutuustuotteita. Jokainen haluaa tuntea itsensä tärkeäksi ja arvostetuksi, joten osoita arvostusta ja tarjoa yksilöllisiä tarjouksia asiakkaillesi.


6. Uusien asiakkaiden hankinta


Aina kannattaa luoda myös mainoskampanjoita, joilla houkuttelet potentiaalisia uusia asiakkaita kauppaasi. Nämä mainokset ovat monelle ensimmäinen kosketuspiste yritykseesi. Mainokset kohdennetaan yleensä kiinnostuksen kohteiden, iän, sukupuolen, paikkakunnan jne. mukaan.


Jos et vielä hyödynnä Facebook-mainontaa tai haluat viedä sen uudelle tasolle, ota meihin yhteyttä!

 

Kirjoittanut

Jouni

Kaikki julkaisut

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.