Digizer - Blogi


 

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

17.12.2018

Opiskelen OAMK:in di­gi­taa­li­sen myyn­nin ja mark­ki­noin­nin ke­hit­tä­mis- ja kou­lu­tus­han­kkeessa Dimmyssä. Kun aloitin harjoittelun Digizerillä syyskuussa, en tiennyt digitaalisesta markkinoinnista käytännössä vielä kovinkaan paljon. Olin kuullut siitä tradenomeiksi opiskelevilta tuttaviltani, mutta muuten kyseinen maailma oli itselleni aivan uusi ja tarkoitti käytännössä hyppyä tuntemattomaan. Mutta koska tykkään asettua mukavuusalueeni ulkopuolelle, otin tulevan mielenkiinnolla vastaan. 

Alusta asti pääsin näkemään ja huomaamaan, kuinka tärkeä osa digimarkkinointi on tämän päivän yhteiskuntaa ja internetiä. Verkkokaupat kasvattavat suosiotaan, kun ihmiset tekevät yhä enemmän ostoksiaan netissä. Näin läheltä, millaista verkkokaupan pyörittäminen on asiakaspalveluineen ja muine erilaisine tehtävineen.

Suurin osa harjoitteluajastani kului sisällöntuotannon ja hakukoneoptimoinnin parissa. Jo heti ensimmäisinä päivinä pääsin kirjoittamaan verkkokaupan tuotteiden tuotekuvauksia ja opin, miten suuri merkitys niillä on hakukoneiden, esimerkiksi Googlen kannalta. Nyt tiedän, mikä saa ihmiset klikkaamaan tiettyä linkkiä ja kuinka tärkeää hyvien tuotekuvausten laatiminen on. Tämä opetti katsomaan verkkokauppaa ja hakutuloksia yleensäkin ihan uudelta kantilta.

Harjoittelun päättyessä katson kulunutta syksyä hymyillen ja uteliain silmin. Tämä matka on ollut antoisa, ja se antoi myös arvokkaan tilaisuuden oppia ja kasvaa. Digizeriltä saamani kokemukset tulevat säilymään mielessäni pitkään, suuntasinpa tulevaisuudessa minne tahansa. Suosittelen yritystä harjoittelupaikkana lämpimästi, mikäli kaipaat monipuolisia ja opettavaisia kokemuksia.

Kirjoittanut: Heidi (Digizerin harjoittelija syksyllä 2018)
 

Digizer etsii jatkuvasti uusia harjoittelijoita erilaisiin tehtäviin. Mikäli kiinnostuit, lähetäthän vapaamuotoisen hakemuksesi sähköpostitse osoitteeseen info@digizer.fi tai kysy lisää!

Kaikki julkaisut

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 2/3

Canva-ohjeet - 5 helppoa vaihetta upeisiin mainoskuviin

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.