Digizer - Blogi


 

Blogin merkitys yritykselle

21.10.2016

Yksi parhaista sisältömarkkinoinnin muodoista on blogin kirjoittaminen. Mitä hyötyä blogista on yritykselle ja mitä sinne kannattaisi kirjoittaa? Tämä blogiteksti kertoo vinkit, mitä hyötyä blogista on ja mitä sisältöä blogissa voi julkaista.
 

Miksi yrityksen kannattaa kirjoittaa blogia?

Tässä muutamia syitä, miten blogin kirjoittaminen auttaa yritystä.

Mieti kenelle blogi on tarkoitettu

Ennen blogintekstin kirjoitusta kannattaa miettiä ketkä ovat lukijoitasi ja mitkä asiat heitä kiinnostaa. Luo lukijoistasi asiakaspersoonat, sillä niiden avulla sisältöjen ideointi ja luominen helpottuu.
 

Liitä blogi osaksi kotisivua

Älä käytä erillisiä blogialustoja vaan upota blogi osaksi yrityksen sivustoa. Silloin kaikki liikenne tulee kotisivuillesi ja hakukonenäkyvyytesi paranee. Meidänkin blogi sijaitsee osoitteessa http://www.digizer.fi/blogi.html
 

Hyödynnä eri sisältömuotoja

Käytä kuvia, kaavioita, infograafeja, lainauksia ja videoita. Ihmisiä kiinnostavat eri asiat ja osa tykkää lukea lyhyempiä tekstejä, kun osa taas pitää enemmän pidemmistä teksteistä. Hyödynnä ilmaisia kuvapankkeja.
 

Mitä aiheita blogissa voisi julkaista?

Blogin aiheet riippuvat täysin alasta, mutta muutamia hyviä sisältöideoita ovat esimerkiksi seuraavat:

Markkinoi blogia somessa ja uutiskirjeissä

Blogitekstejä voit linkittää omiin somekanaviisi ja saada sitä kautta lisää lukijoita. Jos käytät sähköpostimarkkinointia, promoa blogitekstejäsi uutiskirjeissäsi.
 

Hoida hakukoneoptimointia

Käytä Google Keyword Planneria avainsanojen tutkimiseen ja lisää niitä osaksi blogitekstiä. Valtä kuitenkin pelkkien avainsanojen tunkemista ja pidä teksti luonnollisena. Osa blogialustoista saattaa luoda epäselviä URL-osoitteita, joten tarvittaessa muokkaa URL-osoite hakukoneystävällisemmäksi. Muista myös linkittää muihin sisältöihisi sekä ulkoisille sivuille.

Jos tarvitset apua blogitekstien kirjoittamiseen ja blogin ylläpitoon, ota yhteyttä. Ylläpidämme tälläkin hetkellä useiden asiakkaidemme blogia.

Kirjoittanut: Jouni

Lähde

Kaikki julkaisut

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.