Digizer - Blogi


 

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

08.03.2018

Oletko harkinnut blogin ottamista osaksi verkkokauppasi markkinointistrategiaa? Mikäli et, niin sitä on hyvä harkita, sillä se todennäköisesti kannattaa. Vaikka blogin aloittaminen ja blogitekstien kirjoittaminen voi aluksi tuntua vaikealta, on blogista paljon hyötyä verkkokaupan markkinoinnissa. Syitä tähän on useita.

Verkkokaupan hakukonenäkyvyys kasvaa

Hakukoneet arvostavat sivuston pidempiä tekstikokonaisuuksia. Verkkokaupassa tällaisia tekstejä voi olla luonnostaan melko vähän, varsinkin, jos tuotetekstit ovat lyhyehköjä. Luomalla sivustolle säännöllisesti uusia blogitekstejä pidät verkkokauppasi ”hakukoneystävällisenä”. Jatkuvat tuoreet sisällöt parantavat näkyvyyttä.

Verkkokaupan blogissa on helppo kirjoittaa muun muassa verkkokaupan valikoimassa olevista tuotteista sekä niihin liittyvistä asioista. Tämä on erinomaista SEO-työtä, sillä kaupan tuotevalikoimaan liittyvät avainsanat esiintyvät tällöin laajalti blogissa olevissa teksteissä. Muista kuitenkin huolehtia siitä, että tekstien sisällöt ovat laadukkaita, eikä niissä toistella turhaan avainsanoja, sillä saman tekstin liiallinen toistaminen puolestaan heikentää näkyvyyttä.

Tuotevalikoima tulee paremmin esille

Blogiteksteihin on helppo upottaa linkkejä, joista lukija pääsee suoraan siihen tuotteeseen, josta tekstissä puhutaan. Näitä linkkejä kannattaakin lisäillä, sillä ne ohjaavat asiakkaan suoraan blogista ostoksille. Tämän lisäksi kannattaa blogin viereen, yläpuolelle tai alle lisätä esimerkiksi bannereita ja tekstiä, jotka kertovat lukijan päätyneen verkkokauppasivustolle, jossa ostosten teko on helppo aloittaa. Näin vaikkapa Googlesta blogiisi ensimmäistä kertaa päätynyt lukija ohjautuu blogitekstin kautta varmemmin ja nopeammin selailemaan tuotevalikoimaasi ja tekemään ostoksen.

Sisältö kiinnostaa verkkokaupan asiakkaita

Verkkokaupan asiakkaiden toivotaan tietysti pysyvän asiakkaina jatkossakin ja palaavan ostoksille. Blogi voi auttaa kauppaasi myös tässä. Sinulla on mahdollisuus luoda juuri sellaista sisältöä, joka kiinnostaa sinun verkkokauppasi asiakkaita. Voit esimerkiksi jakaa kaupan tuotevalikoimasta ja kohderyhmästä riippuen vaikkapa sisustus-, harrastus-, kauneudenhoito- tai treenivinkkejä, käyttöoppaita, erilaisia tarinoita ja käyttäjäkokemuksia. Lisäksi voit jakaa esimerkiksi kiinnostavaa tietoa kaupastasi sekä mukavia hetkiä sen arjesta. Blogin sisällöllä voidaan myös tuoda esiin asiantuntijuutta, ja siihen on mahdollista luoda kauppasi näköinen, muista erottuva persoonallinen ote.

Sisällöstäsi vakuuttuneet asiakkaat palaavat todennäköisemmin ostoksille, ja kiinnostava sisältö houkuttelee myös uusia lukijoita, jotka saattavat päätyä sivustollesi hakutulosten perusteella. Blogiteksteistä saat myös erinomaista, monipuolista sisältöä verkkokauppasi sosiaalisissa medioissa jaettavaksi. Voit kohdentaa tekstien mainontaa yleisölle, joka todennäköisimmin olisi sisällöstä ja tuotteistasi kiinnostunut.

Me Digizerillä voimme auttaa myös sinua verkkokauppasi blogin ylläpidossa. Mikäli toivot apua kirjoittamiseen, ota meihin yhteyttä!

Kirjoittanut: Melina

Kaikki julkaisut

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 2/3

Canva-ohjeet - 5 helppoa vaihetta upeisiin mainoskuviin

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.