Digizer - Blogi


 

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

07.04.2017

 

Ilman hyvää asiakaspalvelua asiakkaat kaikkoavat. Alla olevat taidot tulisi jokaisen asiakkaiden kanssa tekemisissä olevan hallita. Kun treenaat näitä taitoja, niin keskustelusi asiakkaiden kanssa ovat entistä parempia.

 

1. Kärsivällisyys

Asiakaspalveluun tulee silloin tällöin yhteydenottoja hämmentyneiltä tai turhautuneilta asiakkailta. Käytä aikaa siihen, että ymmärrät kunnolla asiakkaan ongelman, ehdit miettiä siihen ratkaisun, ja selität ratkaisun asiakkaalle perusteellisesti. Joskus tämä vaatii palaamista asiaan pienen selvitystyön jälkeen. Hyvä asiakaspalvelu voittaa nopean asiakaspalvelun.
 

2. Tarkkaavaisuus

Kuuntele, mitä asiakas todella sanoo. Mitä hän kertoo sinulle rivien välistä, ja millaista kieltä ja termejä hän käyttää kuvaillakseen ongelmaansa?
 

3. Selkeä kommunikointi

Puhu asiakkaan kanssa samaa kieltä. Jätä hankala "ammattisanasto" tarvittaessa pois. Kerro asiat selkeästi ja yksinkertaisesti mutta samalla kattavasti, ettei asiakkaalle jää epäselvyyksiä.
 

4. Positiivinen viestintä

Pienet muutokset kommunikoinnissa vaikuttavat paljon. Käännä huonommat asiat sävyltään positiiviseksi aina, kun se vain on mahdollista. Sen sijaan, että sanoisit pelkästään: "Tuotetta ei ole nyt saatavilla", voit sanoa: "Saamme tuotetta jälleen muutaman viikon kuluttua", tai "Selvitän, milloin tuotetta olisi saatavilla, ja ilmoitan siitä teille."
 

5. Näyttelemisen taito

Joskus asiakasta ei voi saada tyytyväiseksi, tai hän vaikuttaa haluavan olla tahallaan hankala. Tällöin tarvitset näyttelemisen perustaitoja, jotta voit ylläpitää pirteää persoonaa ja saat hoidettua asiakaspalvelutilanteen laadukkaasti loppuun.
 

6. Rauhallisuus

Kun asiakkaalla on ongelma, jonka johdosta hän on kiihtynyt, stressaantunut tai kauhistunut, on asiakaspalvelijan tehtävä pysyä rauhallisena. Tämä usein myös rauhoittaa asiakasta ja näin ollen auttaa häntä vaikeassa tilanteessa.
 

7. Empatia

Pyri asettumaan asiakkaan asemaan. Tällöin sinun on helpompi olla ymmärtäväinen asiakaspalvelija, joka on tilanteen tasalla ja pystyy auttamaan parhaiten. Empatiakyky näkyy asiakaspalvelijan kommunikoinnissa.
 

8. Palvelutilanteen klousaus

Asiakas haluaa tietää, että hänen asiastaan pidetään huolta. Opettele päättämään jokainen asiakaspalvelutilanne niin, että tiivistät keskustelun lopuksi, mitä toimenpiteitä asiakkaan asialle on tehty tai tullaan tekemään. Tämä on tärkeää asiakastyytyväisyyden ylläpitämiseksi. Taito klousata tilanne oikealla viestinnällä on tärkeää myös silloin, kun asiakaspalvelutilanne meinaa venyä turhaan liian pitkäksi.

 

Kirjoittanut: Melina

Lähde

 

Kaikki julkaisut

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.