Digizer - Blogi


 

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

22.06.2017

Verkkokaupan luomisen jälkeen on mietittävä strategia, miten saat lisättyä myyntiä. Tässä 4 kohdan strategia, joka auttaa kehittämään verkkokauppasi myyntiä.

1. Konversio-optimoi kauppasi

Verkkokaupassa on tärkeää, että asiakkaat saavat helposti ja nopeasti sen mitä haluavat. Tämä tarkoittaa, että verkkokaupan pitää olla hyvin optimoitu, jotta se konvertoisi tehokkaasti. Tässä muutama keino lisätä kaupan konversioastetta.

Live Chat

Jos asiakkaat eivät saa vastausta kysymyksiinsä, he todennäköisesti häviävät kaupastasi. Live chatin kautta pystyt tarjoamaan heille reaaliaikaista tukea ja kasvattamaan sitä kautta myyntiäsi.

Paranna sivuston käytettävyyttä

Verkkosivustosi pitäisi olla helppokäyttöinen ja helposti navigoitavissa. Ihmisten pitäisi pystyä löytämään mitä tarvitsevat ilman, että heidän on etsittävä sitä liian pitkään. Sinun tulisi järjestää sivustosi kaikki elementit selkeällä tavalla. Varmista myös, että hakupalkki on näkyvästi esillä.

Yksinkertaista ostoprosessi

Ostoprosessin on oltava yksinkertainen ja mahdollisimman vähän askelia sisältävä. Asiakkaat eivät saa turhautua ostoprosessin aikana. Älä pyydä turhaa kirjautumista, vähennä lomakekenttien määrää ja pidä asiakas tietoisena missä vaiheessa prosessia hän on menossa.

Näytä asiakkaiden luomaa sisältöä

Jotta voitat asiakkaiden luottamuksen puolellesi, on tärkeää sisällyttää sivulle muiden asiakkaiden tuottamaa sisältöä. Arviot ja arvostelut ovat olennaisia, mutta sinun pitäisi yrittää saada asiakkailtasi myös visuaalista sisältöä kuten kuvia käyttämässä tuotteitasi.

2. Kerää asiakkaita sosiaalisen median avulla

Sosiaalisen median käyttäjiä on noin 2,5 miljardia, joten se on erinomainen alusta hankkia lisää asiakkaita verkkokauppaasi. Tässä muutama vinkki:

Tee yhteistyötä SOME-vaikuttajien kanssa

Sosiaalisen median vaikuttajat ovat tulleet esiin myrskyn lailla. Heillä on tuhansia seuraajia ja heidän kanssa yhteistyötä tekemällä pystyt löytämään oikean kohderyhmän, jolle markkinoida tuotteitasi.

Käytä kohdennettua mainontaa

Voit käyttää sosiaalisen median mainontaa tietylle kohderyhmälle. Tämä on tärkeää etenkin silloin, kun kauppasi on vielä tuntematon ja sinun on houkuteltava uusia asiakkaita.

Kannusta asiakkaita jakamaan sisältöä

Asiakkaasi ovat parhaita suosittelijoita ja ihmiset uskovat enemmän toisia asiakkaita kuin markkinointilauseita. Kannusta siis ihmisiä jakamaan sisältöä ja mahdollisuus sisällön näkymisestä sivustollasi.

3. Tee sosiaalisen median kautta ostamisesta helppoa

Vaikka olet onnistunut hankkimaan lisää sosiaalisen median seuraajia, niin monet heistä ei käy kaupassasi. Tämä voi johtua tietysti siitä, että heitä ei kiinnosta kauppasi, mutta monesti ihmiset eivät halua poistua sosiaalisen median alustalta. Jos siis haluat lisää myyntiä, tarjoa mahdollisuus ostaa tuotteita suoraan sosiaalisen median kanavassa. Esimerkiksi Facebookiin pystyy lisäämään mahdollisuuden ostaa tuotteita suoraan alustassa.

4. Käytä personoitua sähköpostimarkkinointia

Älä unohda käyttää personoituja sähköposteja osana markkinointiasi. Voit lähettää esimerkiksi tervetuliaisviestin, kun hän luo tilin tai tilaa uutiskirjeen. Lähetä tasaisin väliajoin sähköpostiviesti, jossa on tuotesuosituksia. Voit myös muistuttaa asiakkaita, jos he jättävät tuotteita ostoskoriin.

Näiden neljän asian lisäksi käytä hakusanamainontaa ja hakukoneoptimointia osana tehokasta verkkokaupan markkinointia.

 

Kirjoittanut: Jouni

Lähde

Kaikki julkaisut

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 2/3

Canva-ohjeet - 5 helppoa vaihetta upeisiin mainoskuviin

Uudet asiakaspalvelutiimiläiset esittäytyvät

10 syytä keskeytyneeseen ostotapahtumaan – näin parannat verkkokauppasi ostoprosenttia!

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 2

Uratarina: Harjoittelijasta myyntipäälliköksi

Facebook verkkokaupan tukena

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Tekninen termistö 1/3

Digizerin myyntitiimi kasvaa

Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Fiksu uutiskirje, tyytyväinen vastaanottaja – Osa 1

Edistä myyntiä asiakaspalvelun avulla

Haluatko tietää, miten kilpailijasi mainostaa Facebookissa?

Termejä ja tietoutta digimarkkinoinnista - Yleinen termistö

Asiakkaasta Digizerin tiimiin

Avainsana-analyysillä apua näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa

Google Ads Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Yhteiset arvot koko toiminnan perustana – toimitusjohtajan kesäterveiset

Uusien asiakaspalvelijoiden kuulumisia

Innostava asiakaspalvelutyö - kuinka löysin tieni Digizerille

Mittarit Google Ads -avainsanojen seuraamiseen hakumainoksissa

Varmista digitaalinen turvallisuutesi

Digizerin uudet tuulet – alkuvuoden kuulumisia

Verkkokauppa Facebookissa - hyödynnä uuden toiminnon potentiaali

Harjoittelussa Digizerillä - Kuinka tietojenkäsittelijä löysi paikkansa digimarkkinoinnin maailmasta

Asiakaspalvelua tarvitaan myös viikonloppuisin - Kokemuksia testikuukaudesta

Älä hukkaa ostajaa - Luo sisältöjä asiakkuuden jokaiseen vaiheeseen

Anna verkkokaupallesi kasvot - Kiitä ja huomioi asiakasta

Google Ads - miten valita sopiva attribuutiomalli?

Hyödynnä Facebookin mukautettuja kohderyhmiä

Asiakasta ei kiinnosta kuinka hyvä olet - vaan miten voit auttaa häntä matkalla tavoitteisiin

Hyvästit äitiyslomalle, tervetuloa uusi asiakaspalvelun vuosi!

Digiajan asiakas vaatii informatiivista ja sujuvaa logistiikkaa ja varastotoimintaa

Dimmy-harjoittelijana digimarkkinointia opettelemassa

Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Sosiaalisen median markkinointivinkit vuodelle 2019

Musta perjantai aloittaa verkkokauppiaan adventin

Verkkokaupan palveluyhtiön monet mahdollisuudet - Kokemuksia harjoittelujaksosta Digizerillä

Näkyvätkö verkkokauppasi tuotteet niitä etsiville?

Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Facebook-ryhmien hyödyt yrityksille

Uskottavaa brändiä ei voi rakentaa kohtaamatta asiakasta

Sisällönsyöttö kannattaa tehdä fiksusti

Google Ads – miten tekstimainokset muuttuivat?

6 keinoa parantaa verkkokaupan konversioastetta

Miten rakennetaan hyvä uutiskirje?

Mikä ero on Facebook-mainoskampanjan ja sivujulkaisun buustauksen välillä?

Miksi kannattaa ottaa chat-palvelu käyttöön

Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Lääkkeitä hitaaseen sivustoon

Google AdWordsin uusi käyttöliittymä rohkeasti käyttöön!

Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Miksi varastotoimintojen ulkoistaminen kannattaa?

Digizer 2 vuotta - toimitusjohtajan terveiset

Koneoppiminen digimarkkinointia tehostamassa

YouTubessa mainostaminen

Facebookin uutisvirta uudistui – mitä siitä?

Blogin hakukoneoptimointi

Varastonhallinta ja asiakaspalvelu kulkevat käsi kädessä

Näillä askelilla luot myyvän verkkokaupan

Sisällön merkitys verkkokaupalle

4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle

5 erilaista ostajatyyppiä verkkokaupassa

5 vinkkiä verkkokauppiaille sosiaalisen median hyödyntämiseen

7 vinkkiä parempaan varastonhallintaan

8 tärkeää asiakaspalvelutaitoa

Kuvien hakukoneoptimointi

Google suosii salattuja yhteyksiä käyttäviä sivustoja

Äänihaku kasvaa

7 asiaa, joita yritykset pelkäävät hakukoneoptimoinnissa

Tuotetekstit - Mahdollisuus kehua!

Verkkokauppias: Vältä nämä virheet!

Hakukoneoptimointi on sisällön optimointia

Vinkkejä blogiteksteihin

Blogin merkitys yritykselle

Tehokasta chattailua

Verkkokauppiaan somevinkit

Palvelutarjontamme laajentui: Chat -asiakaspalvelu on nykyaikaa!

Kitkatonta shoppailua mobiililla

Kuvien luonti helposti digimarkkinointiin

Asiakaspalvelu: Monta kanavaa, yksi tavoite

Tuotetekstien kaksi roolia

Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Herätä asiakkaiden luottamus

Google uudisti hakusanamainontaa - Mikä muuttui?

Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Verkkokauppias - Onko sinulla liian kiire?

Ovatko verkkokauppasi perusedellytykset kunnossa?

Miten voimme auttaa sinun yritystäsi? Ota meihin yhteyttä!

Oletko kiinnostunut palveluistamme? Jätä alle yhteystietosi ja viestisi, niin kerromme lisää.